پیام سپاهان
شرکت سونوس مجددا از گوگل شکایت کرد
پنجشنبه 10 مهر 1399 - 01:06:03
پیام سپاهان - کلیک / در پی درگیری های قانونی بین سونوس و گوگل، این شرکت اسپیکرساز بار دیگر شکایت نامه ای را علیه غول جستجوگر به دادگاه ارائه داد.
درست یک روز پیش از رونمایی پیکسل 5 توسط کمپانی گوگل، سونوس شکایت نامه جدیدی را علیه این غول جستجوگر ارائه کرده و گوگل را به نقض 5 حق اختراع خود متهم کرده است. این پنج پتنت شامل فناوری هایی می شود که اساس چند مورد از معروف ترین ویژگی های سونوس، از جمله ابزار تنظیم Trueplay به شمار می آیند.
این شکایت نامه جدید در واقع دنباله اختلافات قانونی بین دو شرکت سونوس و گوگل است. سونوس نخستین بار در اوایل سال 2020 از گوگل شکایت کرد. طبق ادعای این شرکت، گوگل بدون اجازه از 5 پتنت اسپیکر ثبت شده به نام سونوس (از جمله فناوری همگام سازی اسپیکرهای بی سیم با یکدیگر) در محصولات خود استفاده کرده است. در ماه جوئن، گوگل نیز دادخواست متقابلی را علیه سونوس تنظیم کرده و مدعی شد که این کمپانی اسپیکرساز بدون پرداخت حق جواز، از فناوری های جستجو، نرم افزار، شبکه و پردازش صوت گوگل استفاده کرده است.
گوگل در این دادخواست نوشته با اینکه گوگل به ندرت از شرکت های مختلف برای نقض پتنت شکایت می کند، اما ملزم به ادعای حقوق مالکیت خود در اینجا است. سخنگوی سونوس در این باره اعلام کرد:
گوگل تصمیم گرفته که روند بی توجهی به IP و مخترعین دیگر را ادامه دهد. ما معتقدیم که ایستادگی در برابر انحصارطلبانی که سعی دارند با کپی کردن آثار سلطه خود را در بازار حفظ کنند، نه تنها برای شرکت سونوس بلکه برای کمپانی های کوچکتر نیز بسیار حیاتی و مهم است.
البته این زمان بندی بنا به دلایل مختلفی چندان ایده آل گوگل نیست؛ چراکه ظاهرا شرکت فردا و طی مراسم معرفی پیکسل 5، از بلندگوی جدید برند Kest نیز رونمایی خواهد کرد. از طرفی گوگل در حال حاضر زیر ذره بین بازرسان آمریکایی و اروپایی قرار دارد و یک شکایت ضد انحصاری دیگر می تواند حساسیت ها را به طور چشمگیری افزایش دهد. 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/182998/شرکت-سونوس-مجددا-از-گوگل-شکایت-کرد
بستن   چاپ