پیام سپاهان
در گفتگو با مهر عنوان شد؛
آزادسازی 315 هکتار از اراضی رودخانه های اصفهان به جز زاینده رود
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 08:32:46
پیام سپاهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آزادسازی315 هکتار از اراضی بستر و حریم تمام رودخانه های استان اصفهان به غیر از رودخانه زاینده رود خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات آزادسازی و ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان اظهار داشت: اهمیت آزادسازی و ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان بر کسی پوشیده نیست و به موازات آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود، اقدامات مشابهی در سایر رودخانه‌های استان اصفهان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در 100 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه مرغاب در شهرستان تیران و کرون آزادسازی انجام شده است، تصریح کرد: برای آزادسازی در پنج هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه قهنویه شهرستان مبارکه هم اقدام شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 16 کیلومتر از مسیر رودخانه‌های شور، قهنویه و سلمان احیا و آزادسازی شده است، تصریح کرد: بیش از 9 کیلومتر از بستر فعال رودخانه دامنه داران از سرشاخه‌های زاینده رود آزادسازی شد
وی ادامه داد: این اقدام در تلاش دو ساله دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای به نتیجه رسید و رودخانه‌ای که به صورت کامل توسط کشاورزان و مجاورین به تصرف درآمده بود بدون شکایتی و با برگزاری جلسات با اهالی بیش از 22 هکتار آزادسازی شد.
شیشه فروش به آزادسازی رودخانه‌های خشکرود و کهن رود شهرستان گلپایگان هم اشاره‌ای کرد و گفت: اقدامات آزادسازی در رودخانه قزاآن در شهر قمصر و رودخانه‌های حیدر و سوک چم در شهرستان کاشان هم انجام شده است.
وی افزود: بالغ بر یک هکتار از اراضی رودخانه خوانسار آزادسازی شده است. رودخانه کهرویه شهرضا و شور دهاقان هم از نخاله پاکسازی شد و نسبت به تصرفات کشاورزی آزادسازی شد.
شیشه فروش با بیان اینکه 315 هکتار از اراضی بستر و حریم تمام رودخانه‌های استان اصفهان به غیر از رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است، اظهار داشت: طرح پیشگیری از سیلاب و آزادسازی در 110 کیلومتر از مسیل رودخانه‌های استان اصفهان اجرایی شده است.
وی افزود: در سالهای اخیر بیش از 40 کیلومتر از سرشاخه‌های رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/179041/آزادسازی-315-هکتار-از-اراضی-رودخانه-های-اصفهان-به-جز-زاینده-رود
بستن   چاپ