پیام سپاهان
کاخ سفید دست بردار چینی‌ها نیست
شنبه 29 شهريور 1399 - 22:17:52
پیام سپاهان - دیجیاتو / بر اساس آخرین گزارش‌ منتشر شده از سوی بلومبرگ، برخی از بزرگترین شرکت‌های فعال آمریکا در صنعت بازی آنلاین، نامه‌هایی از دولت ایالات متحده دریافت کرده اند. دولت امریکا طی نامه‌های ارسال شده، از این شرکت‌‌ها خواسته تا در مورد رابطه خود با شرکت فناوری چینی چند میلیارد دلاری «تنسنت» (Tencent) و همچنین پروتکل‌های حفاظت از امنیت کاربران آمریکایی توضیح بدهند.
درشرایطی که وزارت بازرگانی ایالات متحده در تلاش است تا دسترسی کاربران این کشور را به وی‌چت مسدود کند، همزمان نامه‌هایی به شرکت‌های فعال صنعت بازی ایالات متحده مانند «رایت گیمز» (Riot Games) و اپیک گیمز (Epic Games) و سایر شرکت‌ها ارسال شده است.
روز گذشته نیز وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود که «تیک تاک» و «وی چت» از یکشنبه همین هفته (30 شهریور ماه) از اپ استورهای آمریکایی حذف می شوند.
بلومبرگ با استناد به اطلاعات افراد مطلع از موضوع اعلام کرد که «کمیته سرمایه گذاری خارجی ایالات متحده» که ریاست آن را وزارت خزانه داری بر عهده دارد، خواستار دریافت اطلاعاتی در مورد نحوه مدیریت اطلاعات کاربران آمریکایی در این شرکت‌ها است.
طی سال‌های اخیر شرکت چینی «تنسنت»، تسلط خوبی بر صنعت بازی‌های آنلاین پیدا کرده است. و بخشی از سهام شرکت‌های مطرح بازی در دنیا را از آن خود کرده است. مثلا شرکت «رایت گیمز» که خالق بازی‌هایی مانند «League of Legends» و «Valorant» است، به صورت کامل در اختیار تنسنت قرار دارد.
همچنین 40 درصد سهام شرکت اپیک گمیز خالق بازی محبوب فورتنایت نیز به تنسنت تعلق دارد. فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر مسدود کردن «وی‌چت» و «تیک تاک»، باعث نگرانی گیمرهای آمریکایی شده بود. ارسال نامه به شرکت‌های فعال صنعت بازی در ایالات متحده می‌تواند موج فشار جدیدی برای تنسنت ایجاد کند.
«ویلبر راس»، وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:
«اقدامات امروز بار دیگر نشان می‌دهد که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، تمام تلاش خود را برای تضمین امنیت ملی کشور و حافظت از شهروندان آمریکایی در برابر تهدیدهای حزب کمونیست چین به کار گرفته است. براساس فرمان اجرایی رئیس جمهور، ضمن مبارزه با جمع آوری هرگونه اطلاعات شخصی از شهروندان آمریکایی، با چنین اقدامات تهاجمی مبارزه خواهیم کرد.»
همان‌طور که ایالات متحده برای مسدود کردن وی‌چت و تیک تاک مسیری را در پیش گرفت، نامه‌های ارسال شده نیز می‌تواند فشار مضاعفی از سوی آمریکا برای مجبور کردن «تنسنت» به فروش سهام شرکت‌های فعال در صنعت بازی باشد. حال باید ببینیم این جنگ تا به کجا پیش خواهد رفت و درنهایت چه بر سر شرکت‌ چینی تنسنت خواهد آمد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/179021/کاخ-سفید-دست-بردار-چینی‌ها-نیست
بستن   چاپ