پیام سپاهان
خیران کاشانی یک خوابگاه دانشجویی احداث می‌کنند
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:05:08
پیام سپاهان - کاشان- یک خوابگاه دانشجویی خیرساز کاشان روز چهارشنبه در آیینی با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان در حاشیه این آیین گفت: مرحله اول این بنای 212 نفره دانشجویی با ظرفیت 52 نفر در زمینی 953 مترمربعی با اعتبار اولیه 150 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
سید علیرضا مروجی افزود: ساختمان پس از تکمیل به اتاق‌های نشیمن، مطالعه، رختشویی، سرویس‌ بهداشتی و استحمام مجهز خواهد بود.
معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار داشت: 41 طرح نیمه تمام در مجموع داریم که چند سال است در دانشگاه‌ها راکد مانده، زیرا از نظر بودجه‌ای هیچ ردیفی برای ساخت خوابگاه نداریم و این یک معضلی است.
سیما سادات لاری افزود: پیش‌تر سیاست به این شکل بود که کارها را به بخش خصوصی واگذار کنند و عملی نشد؛ اما با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی مردم افزایش یافته است، اجاره مسکن برای دانشجویان مقدور نیست و خوابگاه‌ها فرصتی برای ایجاد فضای فرهنگی خوبی برای دانشجویان است، ساخت خوابگاه برای ما خیلی ضرورت دارد.
وی بیان کرد: بر این اساس تلاش داریم برای 17 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد که تفاهم‌نامه دارد و نیازمند حدود 2 هزار میلیارد ریال است، رقمی بگیریم که البته برنامه و بودجه هم با ما همکاری دارد و امیدواریم با دریافت وام بانکی بتوانیم طرح‌ها را تا پایان سال تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: 10 هزار دانشجو با تکمیل این 17 طرح اسکان می‌یابند که قدم بزرگی است و بر اساس صحبتی که شده امیدواریم به زودی مبلغ را تخصیص دهند.
به گزارش ایرنا، حدود 247 هزار نفر دانشجو در حال حاضر در دانشگاه‌های علوم پزشکی نقاط مختلف کشور به تحصیل اشتغال دارند که از این میان 58 درصد دانشجویان پسر هستند.
جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
برچسب‌ها
خوابگاه افتتاح طرح اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کاشان بهداشت و سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/178184/خیران-کاشانی-یک-خوابگاه-دانشجویی-احداث-می‌کنند
بستن   چاپ