پیام سپاهان
عملیات ساخت 12 طرح آموزشی و پرورشی در فریدونشهر آغاز شد
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 11:57:27
پیام سپاهان - اصفهان- عملیات ساخت 12 طرح آموزشی و پرورشی روز چهارشنبه با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان و شماری از مسئولان استانی و محلی در شهرستان فریدونشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین کلنگ زنی ساخت 11 مدرسه آموزشی و یک دارالقرآن امروز با حضور مسوولان برگزار شد و خیرین هزینه احداث آن را به مبلغ 10 میلیارد تومان تقبل کردند.
استاندار اصفهان در این آیین با بیان اینکه خیران می توانند یاری دهنده دولت و نظام برای رفع مشکلات و کمبودها باشند، اظهارکرد: اعتباری که خیران در نزد خداوند دارند بی نظیر است و باید قدردان این موقعیت باشند.
به گفته وی خیرین مدرسه ساز در راستای تعمیر، نگهداری و پایداری مدارس می توانند نقش موثری داشته باشند.
عباس رضایی از احداث مدارس خیرساز ِبیشتر از خرداد سال آینده در روستاهای فریدونشهر خبر داد و افزود: بهره برداری از مدارس خیرساز برای آغاز سال تحصیلی امسال برنامه ریزی شده بود اما به دلیل برخی رخدادها مانند انتخابات، حوادث آبان ماه و کرونا به تاخیر افتاد.
رضایی سپس در حاشیه این آیین در جلسه با خیران و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر اظهارداشت: مردم فریدونشهر ولایی، پایبند به نظام و غنی از فرهنگ و اندیشه هستند.
استاندار اصفهان انقلاب را بزرگ ترین نعمت توصیف کرد و افزود: بسیاری از مشکلات، گرفتاری ها و کمبودها در سایه انقلاب برطرف شد، اگرچه این به معنای نفی دیگر مشکلات از جمله تنگناهای اقتصادی و معیشتی نیست.

پیام سپاهان


رضایی افزود: دولت و کشور اکنون در بدترین شرایط در طول سال های پیشین قرار دارد البته که دست یاری خداوند همواره پشتیبانی مقتدر برای ملت بوده است.
وی افزود: اهتمام خیران به مدرسه سازی نشانه همزبانی و همراهی مردم با دولت و نظام است، چرا که همه در یک کشتی سوار هستیم.
وی به تدوین سند آمایش سرزمین این شهرستان اشاره و بیان کرد: توسعه فریدونشهر متناسب با جمعیت و رشد شهرنشینی در بخش های مختلف نیازمند همراهی و هم افزایی همه مردم و مسئولان است.
رضایی افزود:خوشبختانه تعداد دانش آموزان فریدونشهر افزایش یافته است و این به آن معناست که زیرساخت های آموزشی باید ارتقا یابد.
وی بر ضرورت ارائه گزارش پیشرفت مدارس خیرساز فریدونشهر تاکید کرد و افزود: مسئولان شهرستان به صورت جدی فرایند مدرسه سازی را رصد کنند و هنگام بروز مشکلات اداری و اجرایی با استان مکاتبه نمایند.
رییس آموزش و پرورش فریدونشهر در حاشیه کلنگ زنی 11 مدرسه خیرساز این شهرستان بیان کرد: 40 درصد مدارس دولتی فریدونشهر فرسوده هستند.
علی نیکخواه افزود: اکنون 21 مدرسه سنگی در فریدونشهر وجود دارد که در سال های 54 تا 58 احداث شدند و یک مدرسه در زمان حاضر در روستای بدون سکنه واقع شده است.
وی افزود: در زمان حاضر 16 مدرسه کانکسی در روستاها وجود دارد که 6 مدرسه نوساز در جوار آنها از سوی خیران در حال احداث است و 10 روستای دیگر شهرستان نیز در این بخش نیاز مبرم به همت خیران دارد.
به گفته وی تعداد دانش آموزانی که در مدارس کانکسی تحصیل می کنند نزدیک به 200 نفر است که این تعداد به دلیل مهاجرت عشایر در طول سال نیز متغیر است.
رییس آموزش و پرورش فریدونشهر افزود: به دلیل کمبود فضای آموزشی مدارس فرسوده این شهرستان نیز به صورت دو نوبته فعالیت می کنند.
نیکخواه نبود حصار کشی، کمبود تجهیزات و نیاز به تعمیرات را از دیگر کاستی های مدارس فریدونشهر برشمرد وافزود: اکنون مدارس روستایی به صورت چند پایه و مختلط فعالیت می کنند.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، ملاقات مردمی و حضور در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه های سفر استاندار اصفهان به فریدونشهر است.
6 هزار و 300 دانش آموز فریدونشهر در سایه کمبود فضای آموزشی استاندارد سال تحصیلی جدید را آغاز کردند. 126 مدرسه دولتی در فریدونشهر وجود دارد.
فریدونشهر با 39 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری غرب استان واقع است.
برچسب‌ها
فریدونشهر اصفهان خیران مدرسه ساز عباس رضایی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/178154/عملیات-ساخت-12-طرح-آموزشی-و-پرورشی-در-فریدونشهر-آغاز-شد
بستن   چاپ