پیام سپاهان
در پی شیوع کرونا
مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های اصفهان بیش از 50 درصد کاهش یافت
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 10:40:00
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: میزان استقبال مردم این استان از کتابخانه‌ها در پی ادامه‌دار بودن شیوع کرونا و نگرانی‌های حاصل از آن بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

امیر هلاکویی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آمار بدست آمده در 6 ماه اول سال گذشته مراجعان و استفاده‌کنندگان از کتابخانه‌های عمومی در استان 462 هزار نفر بود که این رقم از ابتدای سالجاری تاکنون با احتساب تعطیلی‌ها به 200 هزار نفر کاهش یافت.
وی ادامه داد: این در حالیست که پس از سه ماه تعطیلی کتابخانه‌ها در اسفند، فروردین و اردیبهشت، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در این مکان‌های فرهنگی اجرا و رعایت شده است.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: برای سالم‌سازی کتابخانه‌ها مخزن‌های باز عرضه کتاب بسته شد و کتاب‌های امانت داده شده به مدت 2 هفته در فضای جداگانه‌ای قرنطینه و سپس وارد قفسه می‌شود.
وی از تعطیلی سالن‌های مطالعه کودکان و نوجوانان و رعایت فاصله‌گذاری در سالن‌های مطالعه بزرگسالان و محور قراردادن برنامه‌های مجازی در کتابخانه‌ها به عنوان بخشی از اقدامات کتابخانه‌های عمومی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.
هلاکویی در ادامه به برنامه‌های خاص این اداره‌کل برای نیمه دوم امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع برای سالجاری 6 جشنواره برنامه‌ریزی شده بود که 2 جشنواره با عنوان کتابخانه رضوی با رکورد 142 هزار نفری شرکت کنندگان و همچنین جشنواره غدیر با شرکت دستکم 15 نفری از کتابخوانان استان در نیمه اول سال برگزار شد.
وی به برپایی جشنواره نذر کتاب که از اوایل شهریور آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 200 هزار جلد کتاب در قالب این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان افزود: در این راستا کسانی که کتاب‌های مازاد دارند می‌توانند برای کمک به کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق محروم با توجه به محدودیت منابع مالی به دلیل تحریم‌ها یا با مراجعه مستقیم به کتابخانه ها و یا با ارسال نام شهر خود به شماره پیامک "100045014" و حضور کارکنان کتابخانه‌ها به مناطل آنها برای دریافت کتاب اقدام کنند.
وی همچنین به جشنواره دفاع مقدس یا مسابقه کتابخوانی "آقای مدیر" زندگینامه و نحوه مدیریت سردار خرازی اشاره کرد و گفت: در قالب این جشنواره، نمایشگاه مجازی قصه‌گویی برای کودکان نیز برگزار می شود.
هلاکویی به برنامه‌ای با عنوان "یارمهربان" به مناسبت اولین سالگرد شهید سلیمانی و همچنین جشنواره قصه‌گویی در 2 قالب کارکنان کتابخانه‌ها و نوجوانان و بزرگسالان بصورت مجازی اشاره کرد.
اکنون 192 باب کتابخانه نهادی و 110 باب کتابخانه مشارکتی با سه میلیون و 800 هزار جلد کتاب و 550 هزار عضو در استان اصفهان فعال است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا نهاد کتابخانه های عمومی کشور اصفهان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/178124/مراجعه-کنندگان-به-کتابخانه‌های-اصفهان-بیش-از--50-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ