پیام سپاهان
افزایش قیمت خرید مرغ از مرغداران استان اصفهان
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 10:11:59
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان مصوب شد مرغ به قیمت 125 هزار ریال درب مرغداری افزایش یابد.
حسین ایران دوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد خرید مرغ درب مرغداری به 125 هزار ریال افزایش یابد و برای مصرف کننده هم به قیمت 187 هزار و 500 ریال عرضه شود.
وی با بیان اینکه بهار امسال بر اساس مصوبه ستاد، قیمت مرغ و تخم مرغ درب مرغداری به ترتیب 100 و 95 هزار ریال و قیمت خرید شیر خام از دامداری هم 31 هزار ریال اعلام شده بود، افزود: این قیمت‌ها منوط به تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز به قیمت مصوب برای دامداران بود، ولی تامین نشدن به موقع نهاده‌ها در زمان مقرر باعث شد قیمت مرغ، تخم مرغ و شیر افزایش یافته و قیمت‌های قبلی تصویب شده رعایت نشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در حال حاضر در موضوع جوجه ریزی مشکلی نداریم و نگران تولید نیستیم و خوراک مورد نیاز مرغداری‌ها از جمله ذرت و جو تامین و مقداری در کنجاله سویا محدودیت داریم و در تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم.
ایران دوست با بیان اینکه قیمت مرغ به سمت تعادل و حتی کاهش پیش خواهد رفت، گفت: ثبات در مرغداری به صورت مستقیم بر روی قیمت تخم مرغ تاثیر می‌گذارد، چراکه حمایت با تولید بیشتر و تامین نهاده‌های در دستور کار است.
وی به تصمیم ستاد تنظیم بازار استان برای تعیین قیمت جدید شیر هم اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی پیشنهادی برای اصلاح قیمت آماده کرده و مقرر شد آخرین ارزیابی‌ها هم در خصوص قیمت تمام شده تولید شیر دامداران صورت گیرد تا در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر برای دامداران حدود 40 هزار ریال و قیمت مصوب خرید شیر از دامدار 31 هزار ریال است، گفت: در تلاش هستیم شرایطی را فراهم کنیم سهم نهاده‌های یارانه‌ای مورد نیاز تولید شیر افزایش یابد.
ایران دوست تصریح کرد: در بحث تامین نهاده‌های دامی از جمله ذرت و جو هیچ مشکلی نداریم و برای تامین کنجاله سویا هم تلاش می‌کنیم تا قیمت گوشت قرمز با نوسانی مواجه نشود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/178105/افزایش-قیمت-خرید-مرغ-از-مرغداران-استان-اصفهان
بستن   چاپ