پیام سپاهان
آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرضا
پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 17:58:04
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: تعداد مبتلایان کادر درمان شهرضا به ویروس کرونا در تیر ماه با چهار ماهه بحران برابری کرد.
کمایی، رییس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به اینکه 80 درصد بیماران کرونایی علائمی ندارند و ناقل هستند، تصریح کرد: تجمع و برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی بیماری را گسترش می‌دهد.
وی با بیان اینکه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بیماری را کنترل کنند، افزود: حداقل تا پایان سال 1399 ما با این بیماری درگیر هستیم و در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی سیستم ایمنی قوی بدن بسیار مهم است استرس و ترس یک عامل مهم برای ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن است.
رییس مرکز بهداشت شهرضا اظهار کرد: وضعیت شهرضا قرمز و میانگین بستری‌ها 25 نفر است، از آغاز بحران تاکنون شاهد 3 هزار و 707 نفر بیمار کرونایی و اختلال تنفسی بودیم.
کمایی ادامه داد: فصل شروع آنفولانزا را در پیش داریم و با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توان با بیماری مقابله کرد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در بحران کرونا، گفت: تولید ماسک، الکل و دستکش به حد خوبی رسیده، نظارت‌ها و پروتکل‌های بهداشت حرفه‌ای در پمپ بنزین‌ها، کارخانه و فروشگاه‌ها انجام شده و بازگشایی مراکز محدود شد.
رییس مرکز بهداشت شهرضا با توجه به اینکه نیرو‌های کادر درمان و خدمت رسان در معرض خطر هستند، تصریح کرد: تعداد مبتلایان کادر درمان به ویروس کرونا در تیر ماه با چهار ماهه بحران برابری کرد و در این صورت بیمارستان‌ها و مراکز درمان به مشکل کمبود نیرو برخورد می‌کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/168797/آخرین-وضعیت-شیوع-کرونا-در-شهرضا
بستن   چاپ