پیام سپاهان
کارشناس فوریت‌های پزشکی مرکز اورژانس 115 کاشان:
پلاسمادرمانی یک ضرورت برای درمان بیماران کرونایی است
سه شنبه 21 مرداد 1399 - 10:14:29
پیام سپاهان - کاشان - کارشناس فوریت‌های پزشکی مرکز اورژانس 115 کاشان گفت: پلاسمادرمانی یک ضرورت برای درمان بیماران کرونایی است.

فرهاد بابایی کاشانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون دو مرتبه به کرونا مبتلا شده ام، اظهار داشت: بعد از ابتلای دوم به کرونا و اینکه حدود یک ماه از بهبودی من گذشت با توجه به اهمیت پلاسمادرمانی برای بهبود بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کردم.
وی با بیان اینکه یک بار اواسط اسفندماه گذشته و بار دیگر اواسط خردادماه به کرونا مبتلا شدم، ابراز داشت: این باور که اگر فردی کرونا بگیرد مجدداً به این بیماری دچار نمی‌شود یک باور و فرضیه اشتباه است.
کارشناس فوریت‌های پزشکی مرکز اورژانس 115 کاشان با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یک ضرورت برای درمان بیماران بدحال کرونایی است، تصریح کرد: آنتی بادی موجود در خون بیماران کرونایی بهبود یافته برای درمان بیماران بدحال کرونایی می‌تواند جان آنها را نجات دهد و به همین دلیل از عموم هموطنان که دو تا چهار هفته از بهبودی آنها به کرونا گذشته است دعوت می‌کنم به شکرانه به دست آوردن سلامتی مجدد پلاسمای خون خود را اهدا کنند.
وی با اشاره به اینکه کادر بهداشتی درمانی بیمارستانها خسته شده اند ، تصریح کرد: با این وجود کادر بهداشتی درمانی همزمان با انجام روال درمانی و مراقبت از بیماران پلاسمای خود را هم برای درمان بیماران بدحال کرونایی اهدا می‌کنند.
بابایی با بیان اینکه مردم باید در اهدای پلاسما برای نجات جان دیگر هموطنان خود اقدام جدی انجام دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر بانک ذخیره پلاسمای کاشان وضعیت خوبی ندارد و شدیداً به پلاسمای بهبودیافتگان نیاز دارد.
وی با بیان اینکه بعد از اهدای پلاسما سطح آنتی بادی بدن من کاهش نداشته است، یادآور شد: بعضی از باورهای رواج یافته میان مردم از نظر علمی هیچ سندیتی ندارد و اینکه می‌گویند اهدای پلاسما باعث می‌شود که سطح ایمنی فرد اهداکننده کاهش یابد یکی از همین باورهای غلط است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/168120/پلاسمادرمانی-یک-ضرورت-برای-درمان-بیماران-کرونایی-است
بستن   چاپ