پیام سپاهان
مرور خاطرات دانشمند هسته‌ای در عراق و لبنان
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 21:20:38
پیام سپاهان - ایسنا / این کتاب با ترجمه حسن.ع. مطر در 88 صفحه و با شمارگان 500 نسخه از سوی انتشارات تمکین و با همراهی انتشارات راه‌یار در دو کشور عراق و لبنان عرضه می‌شود.
این کتاب روایت 100 خاطره متفاوت از دوره‌های مختلف زندگی شهید شهریاری است که توسط بستگان، دوستان، همکاران و شاگردان او بیان شده است.
در معرفی ناشر از این دانشمند هسته‌ای آمده است: دکتر مجید شهریاری در سال 1345 در زنجان متولد شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان و دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذراند. دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف و و دوره دکترا را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر سپری کرد. شهید شهریاری پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیرکبیر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه مشغول به کار شد و در سال 1388 به درجه استادی ارتقا پیدا کرد.
شهریاری از سال 1383 تا زمان شهادت، نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای بود. او همچنین عضویت در انجمن هسته‌ای ایران، مدیریت گروه کاربرد پرتوها، عضویت در شورای آزمایشگاه و شورای فناوری دانشگاه، عضویت در کمیته تخصصی فنی و مهندسی هیات ممیزه، مشاور جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی و برگزاری چهار کمیته علمی و کارگاه آموزش را در پرونده اجرایی خود داشت. این دانشمند در هشتم آذر 1389 در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.
علاقه‌مندان برای اطلاع از دیگر کتاب‌های انتشارات «راه‌یار»، می‌توانند به صفحات مجازی این ناشر در شبکه‌های اجتماعی به نشانی @raheyarpub مراجعه کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/168036/مرور-خاطرات-دانشمند-هسته‌ای-در-عراق-و-لبنان
بستن   چاپ