پیام سپاهان
ابتلای 450 نفر از کادر درمان اصفهان به کرونا
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 21:19:58
پیام سپاهان - فارس / قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: حدود 5000 نفر کادر درمان در کل کشور و 450 نفر در حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند.
عباسعلی خادمی، قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی اصفهان با ابراز تأسف از دست دادن تعدادی از کادر درمان بر اثر کرونا، توضیح داد: حدود 5 هزار نفر کادر درمان در کل کشور و 450 نفر در حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان به کرونا مبتلا شدند و حدود 160 نفر در کشور بر اثر این بیماری به شهادت رسیدند، سازمان نظام پزشکی به‌عنوان یک نهاد، نقطه نظرات و تعاملاتی دارد؛ این به معنای جدال و یا انفعال نیست.
وی در خصوص نوع ماسک عنوان داشت: آنچه مربوط به کادر درمان می‌شود، ماسک N99 و N95 است، تولید ماسک در شهر اصفهان خوب است و حتی بیشتر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور توسط اصفهان، پوشش داده می‌شوند و کادر درمان حداقل از ماسک سه لایه جراحی که دارای لایه مخصوصی است، استفاده می‌کنند؛ اما ماسک‌های دست‌ساز برای مردم نیز 60 الی 70 درصد جلوگیری می‌کند.
خادمی در ادامه افزود: در جاهایی مثل دندانپزشکی، پیشنهاد این است که از ماسک N95 و N99 استفاده کنند که در دانشگاه، با قیمت مناسب در دسترس است، البته باید اکنون ذخیره ماسک صورت گیرد تا در فصل زمستان با مشکلی روبه‌رو نشویم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/168023/ابتلای-450-نفر-از-کادر-درمان-اصفهان-به-کرونا
بستن   چاپ