پیام سپاهان
رضایت 94 درصدی داوطلبان کنکور ارشد اصفهان از رعایت موازین بهداشتی
شنبه 18 مرداد 1399 - 17:19:45
پیام سپاهان - اصفهان - رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: میزان رضایتمندی داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی ارشد در اصفهان از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، 94 درصد بود.

کنکور کارشناسی ارشد سال 99 در روزهای شانزدهم تا هجدهم مرداد جاری با رقابت 694 هزار و 417 نفر (51 درصد مرد و 49 درصد زن) در 236 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد؛ امروز شنبه سومین روز برگزاری این آزمون برای رشته‌های امتحانی دوم(شناور) بود.
محمدرضا ایروانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نتایج نظرسنجی که سازمان سنجش در روزهای اول و دوم برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان انجام داد، میزان رضایتمندی داوطلبان از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی 94 درصد بود.
وی اظهار داشت: در این نظرسنجی پرسش‌هایی از داوطلبان درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده عوامل برگزاری آزمون از اقلام بهداشتی و محافظتی مانند ماسک مطرح شد.
ایروانی با بیان اینکه در میان داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در استان اصفهان، هشت نفر در خوداظهاری انجام شده از ابتلا به بیماری کرونا خبر دادند، خاطرنشان کرد: از بین آنها هفت نفر در این سه روز در آزمون شرکت کردند و مکان ویژه‌ای برای آنها با رعایت شرایط بهداشتی و حضور عوامل پزشکی در نزدیکی بیمارستان الزهرا(س) اصفهان جهت برگزاری آزمون در نظر گرفته شد.
ایروانی با بیان اینکه امسال 46 هزار و 610 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته 6.6 درصد افزایش داشت، تصریح کرد: از داوطلبانی که مقرر بود در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان حضور یابند حدود 27.5 درصد غایب بودند که بیشترین غایبان مربوط به روز سوم برگزاری یعنی رشته‌های امتحانی دوم (شناور) بودند.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در 13 حوزه امتحانی در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و گلپایگان و در 133 رشته اصلی و 64 رشته امتحانی دوم (شناور) برگزار شد، اضافه کرد: بیشتر داوطلبان برابر با 35 هزار و 813 نفر در هشت حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان یعنی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، معارف قرآن و عترت، غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، آزاد اصفهان (خوراسگان)، فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر و غیر انتفاعی راغب اصفهانی حضور ‌یافتند.
وی با تاکید بر اینکه امسال حوزه‌های امتحانی و فضاهای در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته 2 برابر شد، گفت: با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در هنگام برگزاری آزمون و 2 برابر شدن فاصله صندلی‌ها، فضای بیشتری در نظر گرفته شد.
رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان به 2 برابر شدن عوامل اجرایی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 99 نسبت به سال گذشته نیز اشاره و اضافه کرد: در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان در هر نوبت حدود چهار هزار و 800 داوطلب و 600 نفر از عوامل اجرایی حضور داشتند.
ایروانی تاکید کرد: برگزاری آزمون‌های دکترا و کارشناسی ارشد نشان داد که می‌توان آزمون سراسری کارشناسی را نیز با کمترین مشکل و دغدغه و با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کرد.
به گفته وی، پیشنهاد برگزاری کنکور سراسری در فضاهای رو باز مانند ورزشگاه‌ها با توجه به دمای هوا، مناسب نیست و می‌توان آن را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تخصیص فضای بیشتر در حوزه‌های امتحانی برگزار کرد.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 213 هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.
بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از 324 هزار نفر به‌طور قطعی به آن مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان کرونا به بیش از 18 هزار نفر رسید؛ شیوع این بیماری باعث به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها شد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشگاه اصفهان اصفهان بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/167481/رضایت-94-درصدی-داوطلبان-کنکور-ارشد-اصفهان-از-رعایت-موازین-بهداشتی
بستن   چاپ