پیام سپاهان
تعاریف و رویکرد عرصه خبرنویسی نیازمند تغییر است
جمعه 17 مرداد 1399 - 10:10:07
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: تعاریف و رویکرد عرصه خبرنویسی باید متناسب با شرایط و توسعه فناوری تغییر کند.

مجید حججی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به مناسبت روز خبرنگار افزود: وضعیت و رویکرد جامعه امروز با توجه به توسعه فناوری اطلاعات بسیار گسترده شده و سرعت اخبار و اطلاعات گسترش پیدا کرده و این وضع متفاوت با گذشته و چاپ روزنامه و نشریه است.
وی بیان‌ کرد: شهروند خبرنگار فرصت را برای دسترسی و انعکاس همه اخبار و اتفاقات را فراهم کرده و این موضوع یک اتفاق جدی که نتایج خوب و بدی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه مردم همواره در انتظار اخبار تازه و جدید هستند، تصریح‌ کرد: مردم در کشور نه تنها رویدادهای داخلی بلکه همه اتفاقات خارجی را رصد می‌کنند و به دنبال تحلیل و نظریه‌های مختلف هستند.
حججی ادامه داد: خبرنگاران در انعکاس رویدادها، مطالبه‌گری و آگاهی بخشی به جامعه نقش خود را با بکارگیری تمام توان ایفا کنند و سیاست‌های رسانه‌ای را بر اصل خبر اعمال نکنند.
وی اضافه‌ کرد: برخی از رسانه‌ها با توجه به سیاست‌های خبری غلط، اصل گفته و نظر مسئول را تغییر می‌دهند و این موضوع موجب بدبینی و ناامیدی مردم می‌شود.
وی بر پاسخگویی مسئولان نسبت به سوالات خبرنگاران تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه به دنبال رفع چالش و حل مشکل هستند و نباید مدیران نسبت به پاسخگویی به سوالات آن‌ها فراری باشند و یا آستانه تحمل در برابر نقد خبری نداشته باشند.
فرماندار تیران و کرون یادآور شد: برخی از مسئولان با کوچکترین و نقد و انتقاد رسانه ای راهی دادگاه و محاکم قضایی برای شکایت می‌شوند در حالی که دموکراسی و آزادی بیان مغایر با چنین برخوردهایی است.
هفده مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تقویم رسمی کشور “روز خبرنگار” نامگذاری شد.
در شهرستان افزون بر 70 هزار نفری تیران و کرون یک نشریه محلی به نام "صدای تیران و کرون" فعالیت دارد.
برچسب‌ها
تیران وکرون تارنماهای خبری روز خبرنگار

http://www.sepahannews.ir/fa/News/167229/تعاریف-و-رویکرد-عرصه-خبرنویسی-نیازمند-تغییر-است
بستن   چاپ