پیام سپاهان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان خبرداد:
انتقال موقت آب به مزارع روستای «کره» شهرستان دهاقان
پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 12:46:35
پیام سپاهان - دهاقان-مدیر جهاد کشاورزی دهاقان گفت:در راستای جلوگیری از خشک شدن باغات روستای کره، با هماهنگی کشاورزان، انتقال آب از سه کیلومتری برای این باغات انجام شد.

امیر صفر پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خشک شدن باغات انگور مزارع ابراهیم خانی وسولجانی روستای کره با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و همکاری مالکین چاه مزرعه کوشک سنگر و چاه مزرعه آقای علیرضا کریم پور، آب این دو چاه با طول 3 کیلومتر به باغات مزارع روستای کره انتقال داده شد تا این باغات آبیاری و از خشک شدن آنها جلوگیری شود.
وی با بیان این‌که امسال به علت کاهش نزولات آسمانی و کم شدن منابع آبی شهرستان مزارع روستای کره با بحران کم آبی شدید مواجه شدند، اظهار داشت: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، انتقال آب به این مزارع با همکاری مالکین این دو چاه به صورت موقت برای یک دور آبیاری انجام و باعث خوشحالی کشاورزان آن منطقه شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان در ادامه گفت: در راستای جلوگیری از فروش و عرضه سموم قاچاق و فاقد شناسه ثبتی و تاریخ گذشته، بررسی فاکتورهای خرید و فروش، سیستم مانیتورینگ و … مسئولین بازرسی، و کنترل سموم سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده اداره تعزیرات حکومتی، نماینده اتاق اصناف، مسئول پلیس اماکن عمومی و کارشناسان مدیریت از فروشگاه‌های سم و کود شهرستان بازدید کردند.
صفر پور با بیان این‌که هدف کارشناسان از این بازدید پایش فروشگاه‌های عرضه سم و کود شهرستان و جلوگیری از فروش سموم وارداتی قاچاق، ثبت نشده و تاریخ گذشته و همچنین جلوگیری از فعالیت فروشگاه‌های فاقد پروانه در شهرستان بود، خاطر نشان کرد: کارشناسان در این بازدید با فروشگاه‌های متخلف و فروشگاه‌های که تاریخ اعتبار مجوز آن‌ها گذشته بود برخورد و دستور پلمب آنها را صادر کردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/167056/انتقال-موقت-آب-به-مزارع-روستای-«کره»-شهرستان-دهاقان
بستن   چاپ