پیام سپاهان
فرماندار سمیرم: مشکلات زیرساختی پلیس راه این شهرستان حل نشده است
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 20:19:33
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار سمیرم گفت: مشکلات زیرساختی پلیس راه این شهرستان از جمله تامین زمین مورد نیاز برای ساختمان این مجموعه، هنوز حل نشده است.

محمدرضا عسگریان روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل سمیرم در محل فرمانداری اظهار داشت: فعالیت کارکنان پلیس راه در کانکس، زیبنده این شهرستان نیست.
به گفته وی، علاوه بر ساختمان و فضای نامناسب، محل قرار گرفتن پلیس راه نیز در دسترس اتوبوس‌ و تاکسی‌های بین شهری نیست و دورزدن‌های متوالی بویژه در فصل زمستان مشکل ساز است.
فرماندار سمیرم با بیان اینکه امسال برنامه ساخت و ساز در مجموعه پلیس راه اعتبار ملی دارد، ادامه داد:با این وجود، زمین و جانمایی فضای کاری آن لاینحل باقی مانده و اگر این موضوع همچنان در کمیسیون‌های ماده 21 و 69 در رفت و آمد باشد اعتبار تخصیصی هم برمی‌گردد.
معاون نظارت و فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هم در این جلسه گفت: موضوع زمین و ساختمان پلیس راه سمیرم از سال 1387 مطرح بوده و تا امروز حل نشده است.
محمد صلواتی تصریح کرد: 80 پاسگاه شکیل و استاندارد پلیس راه در طول سال‌های اخیر در سراسر کشور ساخته شده، اما سمیرم همچنان درگیر مشکلات زیرساختی از جمله واگذاری، تامین زمین و جانمایی فضای پاسگاه است.
وی به وضعیت نامطلوب ساختمان و جانمایی پلیس راه کنونی سمیرم _ شهرضا اشاره کرد و از مسوولان مرتبط با واگذاری زمین خواست تا این موضوع را در دستور کار ویژه کمیسیون ماده 21 قرار دهند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم نیز در همین پیوند خاطرنشان کرد: زمین‌ مورد نظر فرماندهی پلیس راه، ملی نیست و از زمین‌های مستثنیات است که طرح آن در کمیسیون ماده 21 هم مقدور نیست.
به گفته علی پورعسگر، نخستین کاری که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باید انجام دهد مکان‌یابی برای احداث ساختمان پاسگاه پلیس راه است تا در مراحل بعد این موضوع بررسی و مشکلات آن برای واگذاری، اعلام و مرتفع شود.
مسوول واحد امور اراضی جهاد کشاورزی سمیرم هم در این نشست مستثنا بودن زمین مورد نظر نیروی انتظامی و پلیس راه برای ایجاد ساختمان را یک مشکل اساسی عنوان کرد و گفت: توافق با مالکان، کار را برای واگذاری زمین مزبور به پلیس سخت می‌کند.
به گفته رحمانی، زمین مورد نظر مالکانی دارد و در زمان حاضر که نیروی انتظامی می‌خواهد سند بگیرد، ابتدا باید امکان تغییر کاربری این زمین، بررسی و مشکل مربوطه حل شود.
رییس پلیس راه سمیرم در ادامه ایست و بازرسی و پلیس راه را جزو نمادهای امنیت و اقتدار پلیس در یک شهرستان دانست و تصریح کرد: وجود ساختمان متناسب با عملیات پلیسی برای شهرستان ضروریست.
سرگرد علی‌اکبر سلیمانی تاکید کرد: در سمیرم از وجود پلیس هوشمند بی بهره‌ایم و بدلیل نبود امکان فیبر نوری، به شکل دستی و سنتی خدمات پلیسی را انجام می‌دهیم.
وی مشکلات راه‌های روستایی و فرعی این شهرستان را نیز یادآور شد و تاکید کرد: این مسیرها ایمنی پایینی دارند و تردد در آنها خطرساز است.
رییس پلیس راه سمیرم با بیان اینکه راه‌های روستایی سمیرم بویژه در بخش وردشت وضعیت خوبی ندارند و درواقع تنها نام جاده را یدک می‌کشند، ادامه داد: علاوه بر این کمبود یا نبود علائم راهنمایی در این جاده‌ها خطرآفرین بوده و رانندگان را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.
شهرستان سمیرم با 860 کیلومتر بزرگراه اصلی، فرعی و روستایی و یک هزار و 992 کیلومتر راه همسنگ در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج، واقع است.
برچسب‌ها
شهرضا روستائیان پلیس راهور ناجا سمیرم امنیت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/166649/فرماندار-سمیرم--مشکلات-زیرساختی-پلیس-راه-این-شهرستان-حل-نشده-است
بستن   چاپ