پیام سپاهان
17 میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشان تولید شد
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 17:33:34
پیام سپاهان - کاشان- مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: امسال افزون بر 17 میلیون قطعه ماهیان زینتی در این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

مجید کافی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 549 واحد پرورش ماهیان زینتی با یک هزار و 700 استخر در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: واحدهای پرورش ماهیان زینتی برای یک هزار و 800 نفر اشتغال ایجاده کرده است و عمده استخرهای پرورش این نوع ماهیان در منطقه راوند کاشان قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی کاشان تنوع گونه‌ای را از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماهیان زینتی برشمرد و گفت: سوارتل، سیچلاید، مولی، گوپی، تایگر و انواع گلدفیش‌ها از جمله ماهیان زینتی تولیدی در این شهرستان هستند.
وی با اشاره به شیوع بیماری کووید- 19 در منطقه کاشان، اظهار داشت: یکی از راه‌های درآمد تولیدکنندگان ماهیان زینتی، فروش شب عید بود که در آغاز سال نو تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.
کافی‌زاده تصریح کرد: اگرچه دولت برای جبران خسارت‌های تولیدکنندگان ماهیان زینتی تسهیلاتی در نظر گرفته است اما زیان‌های وارد آن‌قدر زیاد بود که این تسهیلات کافی نیست.
وی یادآور شد: سالانه نزدیک به 40 میلیون قطعه ماهیان زینتی در شهرستان کاشان تولید می‌شود که افزون بر تامین بازارهای داخلی به کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، کویت و امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 368 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
پرورش ماهی اصفهان کاشان سازمان شیلات ایران

http://www.sepahannews.ir/fa/News/166617/17-میلیون-قطعه-ماهی-زینتی-در-کاشان-تولید-شد
بستن   چاپ