پیام سپاهان
پیست قایقرانی اسلالوم اصفهان ماه آینده آماده بهره برداری می‌شود
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 12:08:03
پیام سپاهان - اصفهان - نخستین پیست قایقرانی اسلالوم استان اصفهان ماه آینده در دریاچه پارک شهرستان نجف آباد به مرحله بهره برداری می‌رسد.

رییس هیات قایقرانی اصفهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پیست پس از احداث و تکمیل می‌تواند برای رشته‌های کانوپولو، اسلالوم و آماده‌سازی آب‌های آرام در سطح منطقه‌ای و ملی و استانی مورد استفاده قرار گیرد.
سید سلمان قاضی عسگر با بیان اینکه برآورد هزینه برای راه‌اندازی این پیست بالغ بر 50 میلیون تومان است ادامه داد: نصب موانع، اصلاح شیب‌ها در برخی از قسمت‌های آن و مناسب سازی خطوط (لاین) در دریاچه از جمله کارهایی به شمار می‌رود که باید برای این پیست انجام داد.
رییس هیات قایقرانی اصفهان خاطرنشان کرد: این دریاچه حدود 400 در 50 متر طول و عرض دارد و عمق آن به طور متوسط حدود 2 متر است و از آنجا که آب آن برای فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از چشمه مَرغاب در نزدیکی همان منطقه تامین می‌شود در تمام طول سال حتی زمان‌هایی که زاینده رود خشک است آب دارد بنابراین می‌تواند در طول سال برای رشته‌های مختلف قایقرانی مورد استفاده قرار گیرد.
قاضی عسگر با تأکید بر اینکه کیفیت آب این دریاچه برای شنا مناسب نیست اما برای فعالیت رشته‌های قایقرانی هیچ اشکالی ندارد تصریح کرد: پیش‌تر قایقرانان شهرستان نجف آباد در این دریاچه تمرین می‌کردند و از لحاظ موقعیتی برای انواع اردوهای استانی و ملی در بخش آقایان و بانوان مناسب است.
به گفته وی هیات قایقرانی شهرستان نجف آباد در حال پیگیری برای احداث پیست و توسعه آن است.
وی با اشاره به اینکه شمار ورزشکاران قایقرانی استان چندان زیاد نیست، گفت: با اینحال بالغ بر 80 درصد دعوت شدگان به اردوها و یا اعضای تیم‌های ملی را ورزشکاران اصفهانی تشکیل می‌دهد.
رییس هیات اضافه کرد: کسب کرسی در کنفدراسیون آسیا، کسب سهمیه المپیک، برتری در مسابقات آسیایی و بین المللی و مقام‌های کشوری مانند رفتینگ، دستاوردهای قایقرانان این خطه به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی و حمایت افزون‌تر می‌توان تعداد آن را افزایش داد.
قاضی عسگر درباره وضعیت این رشته در دوران همه گیری بیماری کووید-19 خاطرنشان کرد: رشته‌های قایقرانی از لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی به شکلی است که خطر بسیار کمی دارد و می‌توان آنها را با وجود شیوع ویروس انجام داد.
وی افزود: بر همین اساس تمرینات تیم‌های مختلف و قایقرانان در شهرهای مختلف استان بویژه اصفهان و در محل پارک پردیس در حال انجام است.
شهرستان نجف آباد با 285 کیلومتر مربع وسعت و 330 هزارنفر جمعیت در30 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.
استان اصفهان بیش از 311 هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و 700 باشگاه ورزشی دارد.
برچسب‌ها
اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان فدراسیون قایقرانی کانوپولو

http://www.sepahannews.ir/fa/News/166491/پیست-قایقرانی-اسلالوم-اصفهان--ماه-آینده-آماده-بهره-برداری-می‌شود
بستن   چاپ