پیام سپاهان
9 هزار تن طالبی امسال از مزارع شهرضا برداشت می‌شود
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 16:41:07
پیام سپاهان - اصفهان- افزون بر 9 هزار و 100 تن محصول طالبی و گرمک به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرضادر سال جاری از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

رضا باقری روز دوشنبه در حاشیه بازدید برداشت این محصول اظهارداشت: امسال 260 هکتار از زمین‌های زراعی این منطقه به کاشت طالبی اختصاص یافته است.
به گفته وی بیشترین طالبی شهرستان در منطقه پُرزان کشت شده که تاکنون حدود 90 درصد کشاورزان در مزارع کار برداشت را خاتمه دادند.
وی ادامه داد: سطح زیر کشت طالبی به دلیل کاهش بارندگی و خشک‌سالی در مزارع این شهرستان از 400 هکتار در سال‌های عادی به 260 هکتار در سال 99 کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرضا متوسط تولید طالبی در هر هکتار از مزارع را حدود 40 تن برآورد کرد و گفت: کل مزارع کشت صیفی در این شهرستان به آبیاری نوین و تحت فشار مجهز شده است.
باقری تصریح کرد: محصول طالبی و گرمک شهرضا علاوه بر مصرف شهرستانی با توجه به کیفیت خوب و بهره‌مندی از بازار پسندی مناسب، در میادین میوه و تره‌بار استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان نیز عرضه می‌شود.
رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا نیز در همین پیوند اظهار داشت: 10 هزار و 500 تن گندم از 2 هزار و 300 هکتار مزارع زیر کشت این محصول در این منطقه برداشت شد.
مرتضی کافی نرخ هر کیلوگرم گندم خریداری شده را دو هزار و 500 تومان اعلام کرد.
وی برداشت جو از سطح 4 هزار و 900 هکتار از مزارع این خطه را یادآور شد و افزود: افزون بر20 هزار تن جو نیز برداشت شده که به علت پایین بودن قیمت خرید تضمینی تمامی آن جذب بازار آزاد شد.
رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا نرخ خرید تضمینی جو برای هر کیلوگرم را یک‌هزار و 620 تومان عنوان کرد و گفت: نرخ بازار آزاد به ازای هر کیلوگرم جو 2 هزار و 800 تومان است.
از مجموع 17 هزار هکتار زمین زراعی شهرضا، چهار هزار و 700 هکتار به کشت پاییزه و 2 هزار و300 هکتار به کشت بهاره اختصاص دارد.
450 حلقه چاه کشاورزی و 110 رشته قنات، آب بخش کشاورزی شهرستان شهرضا را تامین می‌کنند و به طور میانگین در هرثانیه 6 لیتر آب از این منابع آبی برداشت می‌شود.
همچنین هفت هزار و 500 بهره بردار شهرضایی در بخش زراعت و باغبانی از جمله انار، هنداونه، خیار، خربزه، طالبی و سبزی و صیفی‌جات این خطه فعال هستند.
شهرستان شهرضا با حدود 160 هزار جمعیت، در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
شهرضا باب انار گندم صیفی جات
پروندهٔ خبری
کشاورزی در روزگار کرونا

http://www.sepahannews.ir/fa/News/166303/9-هزار-تن-طالبی-امسال-از-مزارع-شهرضا-برداشت-می‌شود
بستن   چاپ