پیام سپاهان
شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در اصفهان 6.6 درصد افزایش یافت
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 17:20:12
پیام سپاهان - اصفهان - رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: شمار داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 99 در این استان نسبت به سال گذشته 6.6 درصد افزایش یافت.

کنکور کارشناسی ارشد سال 99 برای رفاه حال داوطلبان به مدت سه روز و در روزهای شانزدهم تا هجدهم مرداد جاری با رقابت 694 هزار و 417 نفر (51 درصد مرد و 49 درصد زن) در 236 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ شمار داوطلبان در کشور نسبت به سال گذشته حدود 40 هزار نفر افزایش یافته است.
محمدرضا ایروانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 46 هزار و 610 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در استان اصفهان ثبت‌نام کردند از این تعداد 53.5 درصد زن و 46.5 درصد مرد هستند.
وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در این استان نسبت به سال گذشته 2 هزار و 800 نفر بیشتر شده است، اظهار داشت: با وجودیکه در آمار کشوری سهم داوطلبان مرد نسبت به زن کمی بیشتر است اما در اصفهان، داوطلبان زن در مقایسه با مردان، بیشتر هستند.
ایروانی با اشاره به اینکه این آزمون در 13 حوزه امتحانی در شهرهای اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و گلپایگان و در 133 رشته اصلی و 64 رشته امتحانی دوم (شناور) برگزار می‌شود، اضافه کرد: بیشتر داوطلبان برابر با 35 هزار و 813 نفر در هشت حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان یعنی دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور اصفهان، معارف قرآن و عترت، غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی، آزاد اصفهان (خوراسگان)، فنی و حرفه ای شهید مهاجر و غیر انتفاعی راغب اصفهانی حضور می‌یابند.
وی با تاکید بر اینکه امسال حوزه‌های امتحانی و فضاهای در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است، گفت: با توجه به لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هنگام برگزاری آزمون و 2 برابر شدن فاصله صندلی‌ها، فضای بیشتری در نظر گرفته شد.
رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان به 2 برابر شدن عوامل اجرایی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 99 نسبت به سال گذشته نیز اشاره و اضافه کرد: در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان عوامل اجرایی به حدود یکهزار نفر می‌رسد.
به گفته وی در سال‌های گذشته به ازای هر 10 داوطلب یک عامل اجرایی بود اما امسال به 2 نفر عامل اجرایی افزایش یافت.
ایروانی گفت: در روز نخست آزمون کارشناسی ارشد یعنی پنجشنبه شانزدهم مرداد 21 هزار و 700 داوطلب، روز دوم 18 هزار و 615 داوطلب و روز سوم که برای رشته‌های شناور در نظر گرفته شده، 6 هزار و 620 داوطلب در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد 99 از فردا دوشنبه، سیزدهم مرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، اظهار داشت: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نیز از صبح روز سه‌شنبه فعال است.
ایروانی با تاکید بر اینکه همراه داشتن ماسک سه لایه برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد الزامی است، خاطرنشان کرد: هنوز تعداد داوطلبان مبتلا به کرونا در اصفهان به ما اعلام نشده اما در آزمون دکترای تخصصی که هفته قبل برگزار شد، پنج داوطلب مبتلا به این بیماری در ساختمانی جداگانه و با تدابیر پزشکی در کنکور شرکت کردند.
وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اورژانس و سایر دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر آزمون کارشناسی ارشد، افزود: همه حوزه‌های امتحانی و تجهیزات مورد استفاده در آزمون ضد عفونی می‌شوند.
تعداد داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 98 در استان اصفهان حدود 43 هزار و 728 نفر بود که نسبت به سال 97 بیش از 16 درصد کاهش داشت.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 213 هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.
بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از 306 هزار نفر به‌طور قطعی به آن مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان کرونا به بیش از 16 هزار نفر رسید؛ شیوع این بیماری باعث به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها شد.
برچسب‌ها
کنکور کارشناسی ارشد 99 دانشگاه اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/166302/شمار-داوطلبان-آزمون-کارشناسی-ارشد-در-اصفهان-66-درصد-افزایش-یافت
بستن   چاپ