پیام سپاهان
پلیس چین بیش از صد نفر را در رابطه با پلاس توکن دستگیر کرد
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 16:37:50
پیام سپاهان - دیجیاتو / پلیس چین 109 نفر را در ارتباط با کلاهبرداری طرح پانزی پلاس توکن (PlusToken) دستگیر کرد. بنابر گزارشات 27 نفر از این افراد مغز متفکر کلاهبرداری بوده و 82 نفر نیز نقش مهمی در کلاهبرداری داشته‌اند.
به گزارش بیت کوین، پلیس چین به دستور وزارت امنیت عمومی این کشور اعضای یکی از بزرگترین شبکه‌های کلاهبرداری هرمی ارز دیجیتال موسوم به «پلاس توکن» را شناسایی و دستگیر کرد. این شبکه از بیش از 2 میلیون سرمایه گذار حدوداً 5.7 میلیارد دلار کلاهبرداری کرده است.
پلیس چین می‌گوید همه 27 مغز متفکر و 82 عضو کلیدی طرح کلاهبرداری پلاس توکن را دستگیر کرده است و می‌افزاید دستگیری آنها به فعالیت این شبکه سازمان دهی شده بین المللی در داخل و خارج از چین پایان داده است.
شرکت تحلیلگر بلاکچین Chainalysis شبکه پلاس توکن را اینگونه توضیح می‌دهد: «پلاس توکن که در چین واقع شده خود را کیف پول ارز دیجیتال معرفی کرد و به سرمایه گذاران وعده بازگشت سودهای کلان در ازای خرید توکن‌های PLUS با بیت کوین و اتریوم را داد.»
به گفته این شرکت ماه ژوئن شش نفر در ارتباط با این شبکه دستگیر شدند، اما پول‌های سرقتی همچنان در کیف پول‌ها در گردش بوده و از طریق معاملات خارج از صرافی (OTC) نقد می‌شدند؛ موضوعی که نشان می‌داد برخی از کلاهبرداران همچنان آزادانه در حال فعالیت هستند.
کلاهبرداران پلاس توکن به مرور زمان مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال سرقتی شامل بیت کوین و اتریوم را جابجا کرده و نگرانی‌هایی را در مورد نقد کردن آنها و تأثیر بر قیمت بیت کوین و اتریوم به وجود آوردند. برای نمونه این گروه ماه فوریه تقریبا 12 هزار بیت کوین و ماه ژوئن 789 هزار و 534 اتریوم را منتقل کرد و ماه مارس نیز 13 هزار بیت کوین را از طریق کوین میکسر (ابزاری برای دشوار کردن ردیابی تراکنش ها) جابجا کرد. 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/166293/پلیس-چین-بیش-از-صد-نفر-را-در-رابطه-با-پلاس-توکن-دستگیر-کرد
بستن   چاپ