پیام سپاهان
نگرانی از احتمال وقوع حادثه در بازار اصفهان
يکشنبه 12 مرداد 1399 - 13:18:10
پیام سپاهان - نصف جهان / معاون خدمات شهری شهردار اصفهان می‌گوید: کاستی ایمنی بازار اصفهان زنگ خطری است که بارها به صدا درآمده و هشدارهای لازم به مسئولان ذی‌ربط داده شده، اما هنوز اقدامات لازم صورت داده نشده است.
حسین امیری، معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار می‌کند: علی‌رغم اینکه برای تأمین ایمنی بازار مکاتباتی از سوی دادستانی انجام شده، اما هنوز در این باره اقدام جدی نشده و نگران احتمال وقوع حادثه جبران ناپذیر در بازار اصفهان هستیم.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه وضعیت بازار اصفهان مناسب نیست، تأکید می‌کند: اتاق اصناف باید واحدهای صنفی فعال در سطح شهر را ملزم به دریافت تأیید ایمنی از آتش نشانی قبل از آغاز فعالیت کند.
وی می‌افزاید: در محدوده بازار، کارگاه‌های تعمیر و ساخت مثل زرگری، طلاسازی و غیره منابع خطری است که باید جمع آوری و به فضاهای استاندارد منتقل شود. در بخش‌هایی از بازار اصفهان تجمع کپسول‌های گاز مشاهده می‌شود که هر لحظه می‌تواند به عنوان یک نقطه انفجاری عمل کند.
وی تأکید می‌کند: تاکنون اخطارها و تذکرات زیادی به کسبه داده شده تا نکات ایمنی را رعایت کنند، اما برای داشتن ایمنی نیازمند توجه و همراهی همه دستگاه‌ها به خصوص اتاق اصناف و کسبه بازار هستیم.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه برای انجام طرح مطالعات تأمین ایمنی بازار در مرحله انتخاب مشاور هستیم تا اقداماتی که لازم است در بازار بشود، می‌گوید: دستگاه‌های زیادی از جمله میراث فرهنگی، سازمان‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، مخابرات و گاز متولی تأمین ایمنی بازار اصفهان هستند که باید به وظایف خود عمل کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/165925/نگرانی-از-احتمال-وقوع-حادثه-در-بازار-اصفهان
بستن   چاپ