پیام سپاهان
سونی a7S III در برخی شرایط زودتر از EOS R5 داغ می‌کند
شنبه 11 مرداد 1399 - 20:52:29
پیام سپاهان - زومیت / درحالی که گزارش‌های مربوط‌به داغی بیش از حد EOS R5 نگرانی زیادی به‌همراه داشته‌اند، گزارش‌هایی جدید ادعا می‌کنند آلفا 7S مارک 3 سونی گاهی اوقات زودتر از EOS R5 داغ می‌کند.
از زمان اعلام خبر پشتیبانی کانن EOS R5 از فیلم‌برداری 8K، بسیاری از کاربران، نگران داغ شدن دوربین و درنتیجه‌ ایجاد محدودیت برای فیلم‌برداری بودند. نگرانی‌ها پس از مشخص شدن این حقیقت که دوربین کانن EOS R5 فن داخلی ندارد، بیشتر شد. بررسی کارشناسان نشان می‌دهد EOS R5 پس از فیلم‌برداری به‌شدت داغ می‌کند و نمی‌توان برای مدت‌زمانی طولانی از آن استفاده کرد. گزارش‌هایی جدید همچنین می‌گویند مشکل داغی ESO R5 فراتر از تصورات است و این دوربین در محیط خارجی در هوای معمولی تابستانی، به‌هنگام عکسبرداری هم شدیدا داغ می‌شود.
سونی در جریان برگزاری مراسم آنلاین مربو‌ط‌به معرفی دوربین آلفا 7 اس مارک 3 (Sony a7S III) به سیستم تهویه‌ی ویژه‌ی دوربین اشاره کرد که طبق ادعای شرکت می‌تواند گرمای ناشی از تولید قطعات را به‌شکلی بهینه دفع کند و هوای تازه به‌درون دوربین بیاورد. سونی می‌گوید این سیستم ویژه باعث می‌شود آلفا 7S مارک 3 بتواند برای بیش از یک ساعت مداوم، ویدئوی 4K را با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه به‌صورت داخلی ضبط کند. سونی در مراسم خود بارها تلاش کرد به‌صورت غیرمستقیم اعلام کند که دوربین جدیدش برخلاف EOS R5، بیش از حد داغ نمی‌شود. بااین‌حال ظاهرا شماری از کارشناسان، تجربه‌ی متفاوتی از این دوربین جدید سونی کسب کرده‌اند که ادعاهای این شرکت را رد می‌کنند.
نخستین بحث‌های کاربران درباره‌ی داغی دوربین سونی به‌دنبال انتشار ویدئویی در یوتیوب آغاز شد. دن واتسون که سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی بررسی دقیق دوربین دارد و در یوتیوب فعالیت می‌کند، ویدئویی جدید منتشر کرد که حاوی بررسی همه‌جانبه از دوربین a7S III سونی است. واتسون در این ویدئو دوربین سونی را با EOS R5 و همچنین پاناسونیک S1H مقایسه کرد تا با تفاوت‌های آن‌ها بهتر آشنا شویم. ویدئوی واتسون با محوریت مقایسه‌ی دوربین‌های موردبحث منتشر شد، بااین‌حال بخشی در این ویدئو وجود دارد که بیشتر از همه‌ی بخش‌های دیگر موردتوجه قرار گرفته. این بخش که مجموعا یک دقیقه طول می‌کشد و از 8:54 آغاز می‌شود، حاوی آزمایش داغی بیش از حد است.

پیام سپاهان

تصویر بالا نشان می‌دهد a7S III سونی هنگام فیلم‌برداری 4K/60fps در برابر نور مستقیم خورشید، چند درجه‌ داغ‌تر از EOS R5 می‌شود که اتفاقی دور از انتظار بود.
هنگام بررسی دن واتسون، دوربین‌های سونی و کانن در محیط‌های داخلی عملکردی شبیه به ادعاهای مطرح‌شده توسط این شرکت‌ها داشتند. بر این اساس، بررسی واتسون نشان می‌دهد دوربین‌های موردبحث می‌توانند در محیط‌های سربسته بیش از یک ساعت ویدئوی 4K را با نرخ 60 فریم‌بر‌ثانیه به‌صورت داخلی ضبط کنند و دچار هیچ‌گونه مشکل داغی بیش از حد نشوند. همان‌طور که کانن هنگام معرفی‌ محصول گفته بود، EOS R5 حدودا در دقیقه‌ی بیست‌و‌پنجم خاموش شد. تا این‌جای کار، هیچ‌چیز غیرعادی نیست. هنگامی که دن واتسون دوربین‌ها را به محیط‌های روباز برد تا آن‌ها را موردآزمایش قرار دهد، اتفاقات جالب و دور از انتظاری رخ دادند. 
دن واتسون در یک روز گرم تابستانی فلوریدا و در معرض نور مستقیم خورشید، دوربین‌های EOS R5 و a7S III را آزمایش کرد. بررسی‌های واتسون نشان می‌دهد دوربین سونی هنگام فیلم‌برداری 4K/60fps در شرایط محیطی مشابه با EOS R5، سریع‌تر از پرچم‌دار کانن دچار داغیِ بیش از حد شده. دوربین سونی در این شرایط 23 دقیقه‌ی مداوم ویدئو ضبط کرد، درحالی‌که EOS R5 توانست این زمان را به 25 دقیقه برساند. یکی دیگر از کارشناسان دوربین با نام هیو براونستون نیز این گفته‌ها را تأیید می‌کند و می‌گوید هنگام بررسی دوربین‌های سونی و کانن با شرایط مشابه مواجه شده.
دن واتسون در خانه توانست بدون هیچ‌گونه مشکلی به‌مدت 2 ساعت و 45 دقیقه ویدئو ضبط کند. اگر در ویدئوی منتشرشده به دقیقه‌ی 10:51 مراجعه کنید به آزمایش‌های او در محیط‌های روباز می‌رسید. در روز گرم تابستانی و در معرض نور مستقیم، دوربین سونی پس از گذشت صرفا 23 دقیقه خاموش شد.
برخی کاربران می‌گویند ممکن است هنگام استفاده‌ی روزمره، هیچ‌گاه چنین شرایطی ایجاد نشود و با همین استدلال ادعا می‌کنند‌ آزمایش‌های انجام‌شده توسط این کارشناسان استاندارد نیستند. هیو براونستون می‌گوید قضیه صرفا به این آزمایش سخت که ممکن است شرایط دنیای واقعی را شبیه‌سازی نکند مربوط نیست: «عملکرد دوربین a7S III در این شرایط واقعا سخت ما را به فکر فرو می‌برد؛ زیرا ما در خیابان‌های نیویورک فیلم‌برداری کرده‌ایم و می‌دانیم که این موضوع می‌تواند مشکل‌ساز شود. بااین‌حال اگر بخواهم منصفانه بگویم، چیز دیگری هم یاد گرفتیم. ما متوجه شدیم اگر a7S III را به‌مدت سه دقیقه درکنار دریچه‌ی تهویه‌ی هوا قرار دهیم، همه‌چیز به‌حالت عادی برمی‌گردد. با همه‌ی این‌ها، هنگامی که می‌خواهیم سراغ فیلم‌برداری برویم نباید با چنین بلاتکلیفی‌هایی مواجه شویم».
رسانه‌های معتبر حوزه‌ی عکاسی می‌گویند از چند روز پیش گزارش‌هایی در این زمینه دریافت کرده‌اند، اما تصمیم گرفتند پس از مشورت بیشتر با دن واتسون درنهایت، خبر داغی بیش از حد دوربین سونی را اعلام کنند. بسیاری از کارشناسانی که دوربین آلفا 7S مارک 3 را آزمایش کرده‌اند در شرایط مختلف نظیر محیط‌های روباز، استفاده‌ی طولانی‌مدت یا در معرض نور مستقیم با هیچ مشکلی در زمینه‌ی داغی مواجه نشده‌اند. بااین‌حال، چیزی که مطمئن هستیم این است که مشکل داغی صرفا به دوربین دن واتسون محدود نمی‌شود و برخی افراد دیگر نیز با آن مواجه شده‌اند.
دن واتسون برای اطمینان از دقیق بودن نتیجه، باری دیگر دوربین سونی را در همان آزمایش‌ها به‌شکلی دقیق‌تر قرار دارد و مجددا نتیجه‌ای مشابه دریافت کرد. واتسون می‌گوید وقتی تنظیمات جلوگیری از داغی بیش از حد را روی بالاترین حد قرار داده و با دوربین سونی مشغول فیلم‌برداری 4K/60fps شده، پس از 29 دقیقه دیده که دوربین به‌شدت داغ می‌شود؛ ظاهرا دوربین EOS R5 تحت همین شرایط به‌مدت 34 دقیقه دوام آورده. بسیاری از کارشناسانی که از کانن انتقاد می‌کنند می‌گویند این شرکت می‌توانست سیستم تهویه‌ی مناسب در دوربین قرار دهد. گوشی‌های هوشمند، سیستمی متشکل‌از مس دارند که بسیار کارآمد است. اگر می‌توان سیستم موردبحث را درون فرم فاکتور گوشی قرار داد، قطعا دوربین نیز توانایی جای‌دادن آن را در خود دارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/165791/سونی-a7S-III-در-برخی-شرایط-زودتر-از-EOS-R5-داغ-می‌کند
بستن   چاپ