پیام سپاهان
اولین پرواز خودران هلیکوپتر بدون سرنشین ایرباس
شنبه 11 مرداد 1399 - 20:52:29
پیام سپاهان -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

دیجیاتو / ایرباس VSR700 یک هلیکوپتر بدون سرنشین است که برای اولین بار پروتوتایپ آن توانسته به صورت خودران به مدت 10 دقیقه در فرانسه پرواز کند.
این دستگاه که بر اساس هلیکوپتر «Guimbal Cabri G2» طراحی شده، پرواز اولیه خود را در نوامبر 2019 انجام داد که البته در آن توسط یک کابل 30 متری به زمین متصل شده بود تا بتواند مجوز لازم برای پرواز را کسب کند.
ایرباس VSR700 به عنوان یک پهپاد سنگین دریایی توسعه پیدا کرده که به چندین سنسور و تجهیزات نجات مجهز شده است. این وسیله می‌تواند چندین ماموریت شامل جاسوسی، نظارت روی هدف و شناسایی (ISTAR)، جنگ ضد زیردریایی (ASW)، جنگ ضد سطح (ASuW)، امنیت دریایی و جستجو و نجات (SAR) را انجام دهد.
این پهپاد که از سوخت دیزل/جت استفاده می‌کند، 6.2 متر طول دارد که می‌تواند همراه با یک هلیکوپتر فول سایز روی ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگ با ابعاد مشابه کار کند و با بار کامل می‌تواند تا 8 ساعت پرواز کند. حداکثر سرعت این پهپاد به 80 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سقف پرواز آن 6000 متر است. در کنار این موارد، محصول جدید ایرباس به اویونیک‌های مخصوص و یک سیستم کنترل پرواز پیشرفته مجهز شده است.
به گفته ایرباس، برنامه تست پرواز برای امکان حرکت آن به صورت خودکار و بدون نیاز به خلبان، در سال آینده میلادی و روی دریا ادامه خواهد داشت. «برونو ایون»، مدیرعامل «ایرباس هلیکوپترز» اعلام کرده:
«پرواز آزاد هلیکوپتر VSR700 یک قدم بزرگ بوده که منجر به آزمایشات دریایی در اواخر سال 2021 به عنوان بخشی از مطالعات میزان ریسک پهپادهای آینده نیروی دریایی فرانسه می‌شود. به لطف «PlanAero» فرانسوی، این برنامه با استفاده از دو نمونه نمایشی و یک وسیله نقلیه با امکان پرواز بدون خلبان، فناوری‌های مربوط به پهپادها را توسعه می‌دهد.»
شرکت‌های زیادی در حال کار روی هواپیماهای بدون سرنشین هستند و پیشرفت در این زمینه به گونه‌ای است که گفته می‌شود «اسکای بورگ» جای جت جنگنده F-16 را می‌گیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/165790/اولین-پرواز-خودران-هلیکوپتر-بدون-سرنشین-ایرباس
بستن   چاپ