پیام سپاهان
مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت
شنبه 11 مرداد 1399 - 12:20:29
پیام سپاهان - اصفهان- کنارگذر شرق اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می‌شود، یک فروند هواپیمای آموزشی در شرق اصفهان فرود اضطراری کرد و کارمند بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان بر اثر کرونا شهید شد از مهم‎ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

استاندار: مراسم سوگواری محرم در اصفهان برگزار می‌شود
استاندار اصفهان گفت: مراسم سوگواری امام حسین(ع) در تمامی شهرها و روستاها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
عباس رضایی در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به برگزاری ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهارداشت: اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در همه استان‌ها و از جمله در مرکز شیفته و عاشق سرور و سالار شهیدان اباعبدالله هستند.
رضایی افزود: در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند با اعمال دستورالعمل خاص مراسم سوگواری اجرا می‌شود و در شهرهایی با وضعیت زرد و نارنجی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.
بهره‌وری سهام فولاد مبارکه با طرح تحول دیجیتال 8 درصد افزایش می‌یابد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: اجرای طرح تحول دیجیتال و پیاده‌سازی نسل چهارم فناوری و انقلاب صنعتی در فولاد مبارکه موجب افزایش 6 تا 8 درصدی بهره‌وری سهام این شرکت می‌شود.
حمیدرضا عظیمیان در آیین رونمایی از طرح تحول دیجیتال شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: امروز فولاد مبارکه در دنیای رقابتی فعالیت می‌کند و سهامداران این شرکت از ما انتظار دارند که حقوقشان حفظ شود و بازدهی سرمایه آنها بالا رود.
وی ادامه داد: حفظ سهم خود در بازار، این الزام را بوجود می‌آورد که همراه با تحولات صنعتی دنیا، نسل چهارم تکنولوژی را در فولاد مبارکه پیاده‌سازی کنیم.
افزایش سطح خدمات اهداف سازمان ملی استاندارد است
معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی و مجلس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: این سازمان به دنبال توسعه سطح خدمات و افزایش نظارت‌ها بر واحدهای زیر پوشش است.
حمید اشتری در حاشیه دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: منابع حاصل از خدمات استاندارد منابع خوبی است و به دنبال بازگشت منابع و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد هستیم.
به گفته وی در استان اصفهان حدود سه هزار واحد تولیدی زیر پوشش اداره کل استاندارد هستند.
یک فروند هواپیمای آموزشی در شرق اصفهان فرود اضطراری کرد
یک فروند هواپیمای آموزشی حدود ساعت 12 ظهر روز شنبه در بخش ورزنه در شرق شهرستان اصفهان فرود اضطراری کرد.
یک منبع آگاه گفت: این هواپیما در سه کیلومتری روستای "کبریت" از توابع بخش ورزنه فرود اضطراری کرد اما سرنشینان آن آسیب ندیدند.
وی با بیان‌اینکه این هواپیما 2 سرنشین داشت، افزود: بنظر می‌آید این هواپیما بدلیل مشکل فنی، فرود اضطراری کرده است.
تولید ماسک سه لایه در اصفهان کمتر از نصف ظرفیت واقعی است
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: تامین مواد اولیه موردنیاز برای تولید انواع ماسک‌های سه لایه و جراحی در این استان ضروری است زیرا اکنون میزان تولید آن کمتر از نصف ظرفیت واقعی است.
اسماعیل نادری اظهارداشت: واحدهای تولیدی ماسک‌های سه لایه جراحی و بی‌بافت در استان اصفهان با مشکل کمبود ماده اولیه بویژه " ملت بلون " مواجه هستند و در حال پیگیری برای رفع آن در هفته جاری هستیم.
وی با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا، میزان تولید ماسک‌های سه لایه جراحی و بی بافت در استان روزانه حدود 160 هزار ماسک بود، اظهارداشت: پس از شیوع ویروس کرونا و با فعال شدن برخی از واحدهای تولیدی جدید و همچنین افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال قبلی، میزان ظرفیت واقعی تولید ماسک در استان به روزانه 2 میلیون رسید.
استاندار اصفهان: آمادگی برای مقابله با توطئه‌های جدید دشمن ضروری است
استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت مقابله با ترفندهای جدید دشمن گفت: آمادگی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای مقابله با توطئه‌های جدید دشمن ضرورت است.
عباس رضایی در آیین آغازین رزمایش « لبیک یا خامنه‌ای2 » یگان ویژه نیروی انتظامی در اصفهان افزود: در برخی ناآرامی‌های گذشته مشاهده شد دشمن از ترفندهای جدیدی استفاده کرد که ساعاتی موجب کُندی حرکت نیروهای انتظامی و امنیتی شد.
وی با بیان اینکه دشمن همواره از هوش سیاه خود برای تولید اقدامات ضدامنیتی جدید استفاده می‌کند، ادامه داد: در هر لحظه و حتی در همین لحظه نیز دشمن در تدارک توطئه است و در همین چند روز اخیر جنگنده‌های رژیم‌های استکباری اقدام به تهدید هواپیمای مسافربری ایران اسلامی کردند که با درایت خلبان این توطئه خنثی شد.
ذبح دام در اصفهان برای عید قربان فقط در کشتارگاه‌ها صورت گیرد
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی اصفهان گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید19 ذبح دام برای عید قربان فقط از طریق کشتارگاه‌های استان صورت گیرد.
محمد کشتکار افزود: هرچند که ویروس کرونا، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست ولی با توجه به راه‌های مختلف انتقال آن از فرد مبتلا، نباید ذبح توسط افراد در منزل و خیابان‌ها صورت گیرد زیرا امکان انتقال بیماری به دام وجود دارد.
وی با بیان اینکه 31 کشتارگاه در سراسر استان در روز عید قربان فعال و آماده هر گونه خدمات به مردم هستند گفت: ذبح دام در منازل و معابر علاوه بر خطرات انتقال بیماری کووید 19 به لحاظ جاری شدن خونابه می‌تواند به آلودگی محیط و افزایش بروز و شیوع بیماری‌های منتقله از دام به انسان منجر شود.
کمبود پرستار در اصفهان با اخذ سهمیه مناسب نیرو جبران می‌شود
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تلاش مسوولان دانشگاه بر این است که با رایزنی با وزارت بهداشت سهمیه مناسبی برای جذب نیروی پرستار در این منطقه در نظر بگیرند تا کمبود این بخش جبران شود.
شیما صفازاده مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هرگاه از طرف وزارت بهداشت سهمیه‌ای برای جذب نیروی جدید در نظر گرفته شود این امر به صورت متعادل و بر اساس سیستم سازمانی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می‌شود و اصفهان از جذب نیروهای انسانی جدید سهمیه ای متناسب خواهد داشت.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این استان در زمان حاضر بویژه در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا با کمبود نیروی پرستار مواجه است و تلاش می‌شود تا با در نظر گرفتن سهمیه مناسب، این کمبود تا حدی جبران شود.
رکورد مصرف برق در اصفهان شکسته شد
سخنگوی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: رکورد مصرف برق در این شهرستان با توجه به افزایش کم سابقه دمای هوا شکسته شد و به یکهزار و 216 مگاوات رسیده است.
محمدعلی اکبری افزود: مرز هشدار مصرف برق در شهرستان اصفهان یکهزار و 182 مگا وات بود اما با گرم شدن کم سابقه دمای هوا در این هفته، میزان مصرف برق افزایش چشمگیری یافت و ساعت 12 تا 13 دیروز و امروز، رکورد آن شکست و به یکهزار و 216 مگاوات رسید.
شهرستان اصفهان بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 2 میلیون نفر از آنها در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند؛ این خطه پر جمعیت‌ترین شهرستان استان اصفهان است.
506 دستگاه خودروی ایرانی احتکار شده در اصفهان ضبط شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مهم‌ترین پرونده‌ واصل شده به شعب این نهاد احتکار خودرو بود که 506 دستگاه انواع خودروی ایرانی ثبت و ضبط شد.
غلامرضا صالحی در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره‌ کل، پرونده خودروهای احتکار شده را حدود 25 فقره ذکر کرد و افزود: این خودروها شامل انواع پژو، سمند، پراید و در مجموع ماشین‌های ایرانی بوده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا 31 تیرماه هفت هزار و 115 فقره پرونده به شعب تعزیرات استان واصل شد.
کارمند بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان بر اثر کرونا شهید شد
علی منصوری یکی از اعضای کادر درمان بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 شهید شد.
مسئول روابط عمومی بیمارستان عیسی بن مریم اصفهان اظهارداشت: وی حدود 2 هفته قبل به این بیماری مبتلا شد و روز گذشته به جمع شهدای مدافع سلامت اصفهان پیوست.
فهیمه جعفری اضافه کرد: تشییع این شهید عرصه سلامت فردا صبح به صورت نمادین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از این بیمارستان انجام خواهد شد.
کنارگذر شرق اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح می‌شود
قطعه‌های یک و 2 طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان به طول 55 کیلومتر همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.
مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه بررسی روند اجرای قطعه دوم پروژه ملی کنارگذر شرق اصفهان در گفت و گو با ایرنا گفت: در آیین افتتاح طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی حضور دارند.
علیرضا صلواتی طول قطعه نخست این طرح را 30 کیلومتر و طول قطعه دوم را 25 کیلومتر اعلام کرد.
هیاتهای مذهبی خمینی‌شهر بخاطر شیوع کرونا از فعالیت خودسرانه بپرهیزند
رییس تبلیغات اسلامی خمینی‌شهر گفت: لازم است هیات‌های مذهبی این شهرستان برای برگزاری مراسم دینی بخصوص با محوریت محرم با این نهاد هماهنگ باشند و با توجه به شیوع ویروس کرونا از فعالیت خودسرانه بپرهیزند.
حجت الاسلام حسین کیانی افزود: مراسم محرم به عنوان اصلی پذیرفته شده تعطیل پذیر نیست اما امسال به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی‌هایی که با این نهادها انجام می‌شود با تغییراتی در شکل و نحوه اجرا برگزار شود.
وی ادامه داد: هیات‌ها و تمامی گروه‌ها، تشکل‌ها و طیف‌هایی که برای این رویداد مذهبی تلاش می‌کنند باید هماهنگ باشند و از فعالیت خودسرانه بپرهیزند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا وزارت راه و شهرسازی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/165638/مهم‌ترین-رویدادهای-خبری-اصفهان-در-هفته‌ای-که-گذشت
بستن   چاپ