پیام سپاهان
تساوی تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان
شنبه 11 مرداد 1399 - 11:23:07
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان در حالی دیشب و در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه این دیدار برای ذوبی‌ها که در نزدیکی محوطه سقوط هستند بسیار سرنوشت‌ساز بود.
سبزپوشان اصفهانی این دیدار را با ترکیب یوسف بهزادی کریمی، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، وفا هخامنش، فرشاد محمدی‌مهر، دارکو بییدوف، ایوان مارکوویچ، مسعود ابراهیم‌زاده و مهدی مهدی‌پور آغاز کردند.
در آن سوی میدان نیز مهدی تارتار تیمش را با ترکیب حامد نورمحمدی، علیرضا علیزاده، حسین ابراهیمی، میثم نقی‌زاده، مجید عیدی، محمدعلی صفیا، حبیب فرعباسی، پیام ملکیان، مهدی زبیدی، آرمان قاسمی و میرهادی میرجوان به میدان فرستاده بود.
در دقیقه 6 فرشاد محمدی‌مهر شوتی در عرض روانه دروازه نفت مسجدسلیمان کرد که حبیب فرعباسی با کمک تیرک دروازه این شوت را مهار کرد.
در دقیقه هفت میرهادی میرجوان روی پاس مهدی زبیدی صاحب موقعیت خطرناکی شد، اما شوت او را یوسف بهزادی دروازه‌بان ذوب‌آهن برگشت داد.
در دقیقه هشت بازیکنان نفت مسجدسلیمان به سمت دروازه ذوب‌آهن هجوم بردند که در یک رفت و برگشت بازیکن نفت اقدام به شوت‌زنی کرد که این توپ در آغوش یوسف بهزادی قرار گرفت.
در دقیقه 23 شوت سرکش محمدعلی صفیا در برخورد با محمد نژادمهدی دور شد و راهی به دروازه ذوب‌آهن نیافت.
در دقیقه 26 حسین ابراهیمی با جا گذاشتن مدافعان ذوب‌آهن با دروازه‌بان ذوب‌آهن تک به تک شد و دروازه این تیم را به زیبایی باز کرد تا نفت در اصفهان یک بر صفر پیش بیفتد. این صحنه البته مشکوک به آفساید هم بود.
در دقیقه 36 احسان پهلوان پا به توپ به محوطه جریمه نفت نزدیک شد، اما در محاصره مدافعان نفت مسجدسلیمان قرار گرفت و نتوانست کاری از پیش ببرد.
در دقیقه 41 قاسم حدادی‌فر با ارسال کرنر روی دروازه نفت خطرساز شد، اما وحید محمدزاده در استفاده از این موقعیت تعلل کرد تا این فرصت برای ذوبی‌ها از دست برود.
در دقیقه 44 میرهادی میرجوان به دلیل خطا از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.
در دقیقه 45+1 شوت ایوان مارکوویچ از داخل محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان را حبیب فرعباسی دروازه‌بان این تیم مهار کرد و مانع باز شدن دروازه تیمش شد.
نیمه نخست این دیدار با پیروزی یک بر صفر نفت مسجدسلیمان به پایان رسید.
با آغاز نیمه دوم محمدرضا عباسی به جای وفا هخامنش در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفت. حسین ابراهیمی نیز از ترکیب نفت مسجدسلیمان بیرون رفت و سعید کریمی به جای او وارد زمین شد، همچنین صادق صادقی به جای محمدعلی صفیا در ترکیب نفت قرار گرفت.
در دقیقه 50 ذوب‌آهن به سمت دروازه نفت هجوم برد. ابتدا شوت احسان پهلوان توسط فرعباسی دروازه‌بان نفت به صورت ناقص دور شد و در ادامه توپ جلوی پای مهاجم ذوب‌آهن افتاد که مدافع نفت مانع گلزنی او شد، اما در نهایت مسعود ابراهیم‌زاده دروازه نفت را با یک شوت دقیق باز کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.
در دقیقه 51 اشکان خورشیدی داور این دیدار سرپرست تیم نفت را با کارت زرد جریمه کرد.
در دقیقه 59 و روی ارسال کرنر قاسم حدادی‌فر، وحید محمدزاده می‌توانست دروازه نفت را باز کند، اما ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 63 ایوان مارکوویچ روی خط محوطه جریمه نفت صاحب توپ شد، اما شوت او به طرف دروازه از قدرت لازم برخوردار نبود تا این فرصت طلایی از دست برود.
در دقیقه 67 حمید بوحمدان به جای دارکو بییدوف در ترکیب ذوب‌آهن قرار گرفت.
نفت در این دقایق از مسابقه بیشتر تمایل به حفظ توپ در میانه‌های میدان و البته استفاده از ضدحملات داشت.
در دقیقه 77 صادق صادقی بازیکن نفت به دلیل تکل خشن با کارت زرد داور جریمه شد.
ذوب‌آهن در دقایق پایانی این دیدار حملات زیادی به سمت دروازه نفت انجام داد، اما کم‌دقتی بازیکنان این تیم و حضور پرتعداد بازیکنان نفت در محوطه جریمه این تیم مانع گلزنی ذوبی‌ها می‌شد.
در دقیقه 84 احمد الجبوری به جای مهدی زبیدی و احسان تأییدی به جای میرهادی میرجوان وارد ترکیب نفت شدند.
در دقیقه 85 پیام ملکیان بازیکن نفت از داور کارت زرد گرفت.
در دقیقه 86 محمد نژادمهدی به دلیل خطا روی مهاجم نفت مسجدسلیمان چسبیده به محوطه جریمه، با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد. صادق صادقی پشت این ضربه آزاد قرار گرفت، اما شوت محکم او را یوسف بهزادی به زیبایی مهار کرد تا مانع باز شدن دروازه ذوب‌آهن شود.
برای نیمه دوم این دیدار پنج دقیقه وقت تلف شده اعلام شد.
این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا سرنوشت بقای ذوب‌آهن در لیگ برتر به نتایج این تیم در سه هفته پایانی مسابقات گره بخورد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/165610/تساوی-تیم‌های-فوتبال-ذوب-آهن-اصفهان-و-نفت-مسجدسلیمان
بستن   چاپ