پیام سپاهان
نصف جهان دوباره قرمز شد/ رکوردزنی اصفهان‌ها در مصرف برق
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 15:14:23
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، حوالی ساعت 12 روز گذشته و امروز پیک مصرف برق از عدد تعریف شده 1167 عبور کرد و با 4 درصد افزایش به 1216 مگاوات رسید.

محمد علی اکبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش دمای هوا موجب شد تا روز گذشته و امروز پیک مصرف برق اصفهان حتی از مدت مشابه سال گذشته عبور کند، اصفهان طی این دو روز رکوردشکنی پیک را تجربه کرده است.
وی با بیان اینکه برای هفته جاری پیک مصرف برق تعریفی اصفهان، 1167 مگاوات بود، گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، حوالی ساعت 12 روز گذشته و امروز پیک مصرف برق از این عدد عبور کرد و به 1216 مگاوات رسید و مصرف برق 4 درصد از سقف هشدار مشخص شده برای اصفهان گذر کرد.
سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه امروز (سه شنبه) با تداوم گرما هوا اصفهان از عدد پیک مصرفی عبور کرد، تاکید کرد: با این حال روز گذشته و امروز خاموشی برنامه ریزی شده به دلیل عبور از پیک مصرف برق نداشتیم.
وی افزود: زمانی که به دلیل گرمای هوا به اوج مصرف برق می رسیم، شبکه توزیع به دلیل افزایش بار دچار آسیب می شود و به دلیل مشکلات شبکه دچار خاموشی ناشی از حوادث می شویم.
علی اکبری با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت بار شبکه، اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه های صورت گرفته با صنایع همکار، از آنها خواسته ایم تا نهایت همکاری را با شرکت توزیع برق داشته باشند.
وی به مردم توصیه کرد با توجه به اینکه پیک مصرف برق در اصفهان حوالی ساعت 12 ظهر است، از ساعت 11 صبح مدیریت مصرف برق را اعمال کنند و در ساعات پیک مصرف، از وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک خودداری کنند.
سخنگوی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: مردم در ساعات گرم روز درجه کولرهای گازی خود را بر روی 24 درجه و کولرهای آبی خود را بر دور کُند قرار دهند تا تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/164765/نصف-جهان-دوباره-قرمز-شد--رکوردزنی-اصفهان‌ها-در-مصرف-برق
بستن   چاپ