پیام سپاهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
سهمِ قیر در بودجه امسال صفر است/ طرح‌های تفصیلیِ 70 درصد شهرهای استان آماده است
سه شنبه 7 مرداد 1399 - 14:18:12
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اختصاص قیر برای بافت فرسوده و اصلاح جاده‌ها در سال 98 نسبت به سال 97 به یک‌هفتم کاهش پیدا کرد، این در حالی است که امسال در بودجه، سهم قیر صفر است و متأسفانه بدهکارِ قیر به تمام شهرستان‌ها هستیم.

علیرضا قاری قرآن، امروز (سه‌شنبه-7 مرداد) در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه کارهای زیادی در حوزه راه و شهرسازی انجام شده و این‌گونه نیست که هیچ کاری انجام نشده باشد، اظهار کرد: در خصوص جاده بادرود-کاشان که تصادف‌های زیادی در این جاده رخ داده هنوز به پیمانکار این جاده بدهکار هستیم و این پیمانکار متأسفانه هم‌اکنون هیچ اعتباری برای اصلاح و استانداردسازیِ جاده در اختیار ندارد.
وی با بیان اینکه منع قانونی برای تفویض "کمیسیون ماده پنج" به شهرستان‌ها وجود دارد، گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا روز 28 اسفندماه جلسه کمیسیون ماده پنج را تشکیل دادیم و از آن تاریخ به بعد هر هفته این جلسه برگزار شده است. حجم کار در این کمیسیون بالا است و فقط در کاشان با توجه به بُعد مسافت زیاد این شهر با مرکز استان، اختیارات کمیسیون ماده پنج به فرمانداری شهرستان واگذار شد.
به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه املاک و مسکن روزانه 25 لایحه دادخواست را برای کل استان امضا می‌کنم، اما باید توجه داشته باشیم که اختیارات بسیاری از این امور در دستِ استان نیست. قانون را نمی‌توانیم زیر پا بگذاریم و برای یک موضوعِ کاربری باید از 21 دستگاه مختلف استعلام شود ، پس وقتی در استان مسائل کثرت پیدا می‌کند کار سخت می‌شود.
قاری قرآن تصریح کرد: مطالبات شهرستان‌ها در اولویت است و باید به این اولویت‌ها رسیدگی شود. این موضوع که ساختار، دولتی و متمرکز است و با امور شهری ارتباط مستقیم دارد درست است و الگوی مناسب این است که شوراها و دهیاری‌ها بیشتر در امور شهری دخیل شوند. وقتی ساختار نظام‌مند نیست پروسه طولانی می‌شود و پاسخگویی را کُند می‌کند.
وی با بیان اینکه اختصاص قیر برای بافت فرسوده و اصلاح جاده‌ها در سال 98 نسبت به سال 97 به یک‌هفتم کاهش پیدا کرد، گفت: این در حالی است که امسال در بودجه، سهم قیر صفر است و متأسفانه بدهکارِ قیر به تمام شهرستان‌ها هستیم، منتها وقتی قیر تخصیص نمی‌یابد چگونه سهم قیرِ شهرستان‌های استان اصفهان را بدهیم؟ وضعیت و کیفیت آسفالت حتی در راه‌های درجه یک استان هم مطلوب نیست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با بیان اینکه اصلاح برخی قوانین مهم است، افزود: دستگاه دولتی یک بضاعت مشخص دارد و حتی اضافه کردن یک پرسنل به حوزه شهرسازی با محدودیت مواجه است.
قاری قرآن اظهار کرد: طرح‌های تفصیلیِ 70 درصد شهرهای استان اصفهان آماده شده است و این نکته مهم است که مشکلات شهری در طرح تفصیلی دیده شود چراکه اجرای برخی از این طرح‌ها زمان‌بر است.
وی گفت: طرح احداث کمربندی خوانسار را ابلاغ کرده‌ایم و حتی برای پروژه ساخت تونلِ خوانسار به بوئین میاندشت که برای مدتی تعطیل شده بود 23 میلیارد تومان اعتبار تأمین کردیم. بنابراین اولویت کاری اداره راه و شهرسازی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.
جاده بادرود- کاشان به جاده مرگ مشهور است
همچنین در این جلسه نماینده نطنز و بادرود در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به مدیریت‌ها بر می‌گردد، گفت: جاده بادرود- کاشان به جاده مرگ مشهور شده است و متأسفانه در این خصوص هیچ‌کس جوابگو نیست.
حسین میرزاییان افزود: تا کنون 60 نفر در این جاده در اثر تصادف جان باخته‌اند. جاده بادرود-کاشان به هیچ وجه استاندار نیست و داری دست‌انداز و پستی و بلندی‌های بسیاری است که شوربختانه به این مطالبه به حق مردم این ناحیه توجهی نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حداقل اگر این جاده را اصلاح نمی‌کنید مسدود کنید تا شاهد تصادفات مرگبار در آن نباشیم.
کمیسیون ماده پنج به شهرستان‌ها واگذار شود
نماینده نجف‌آباد در شورای اسلامی استان اصفهان نیز، اظهار کرد: بحث کمیسیون ماده پنج مهم است و این کمیسیون سبب شده که اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی به تأخیر بیفتد. قرار بود کمیسیون ماده پنج به فرمانداری‌ها تفویض شود تا امور مربوط در شهرستان‌ها قابل بررسی باشد.
صادقی افزود: فقط این کمیسیون به فرمانداری کاشان تفویض شده که انتظار داریم این مهم برای تمام شهرستان‌ها رخ دهد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد 30 هزار دانشجو دارد که روزانه به این دانشگاه می‌آیند. به همین دلیل لازم است در محل خیابان دانشگاه روگذر یا زیرگذری احداث شود تا از حوادث و تصادفاتی که در این خیابان رخ می‌دهد جلوگیری شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/164742/سهمِ-قیر-در-بودجه-امسال-صفر-است--طرح‌های-تفصیلیِ-70-درصد-شهرهای-استان-آماده-است
بستن   چاپ