پیام سپاهان
با خود مراقبتی کمتر بیمار شوید و از بیمه تخفیف بگیرید
يکشنبه 22 تير 1399 - 09:32:17
پیام سپاهان - فارس / مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بخش بیمه‌ای نتوانسته ارتباط معناداری میان بسته‌های خودمراقبتی و پرداخت حق بیمه و هزینه‌های مردم برقرار کند و در تمام دنیا به این گونه است، کسی که نسبت به خودمراقبتی خود بیشتر اهمیت می‌دهند، از تسهیلات ویژه‌ای نظیر تخفیفاتی در پرداخت حق بیمه یا جوایز بهره‌مند می‌شوند.
طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این موضوع که به مسائل پیشگیری در کشور کمتر اهمیت می‌دهیم، گفت: اجرای طرح مشوق‌های بیمه‌ای در کشور که پیش‌بینی شده است در همین ماه با حضور ، وزیر بهداشت، انجام می‌گیرد؛ مبنای یک بیمه کارآمد این است که ما حتما توجه ویژه‌ای به مسائل پیشگیری داشته باشیم و در کنار آن پروتکل‌های خودمراقبتی ارزشمندی در حوزه بهداشت‌و‌درمان کشور وجود دارد.
وی افزود: علی‌رغم ابلاغ طولانی مدت آن، بخش بیمه‌ای نتوانسته ارتباط معناداری میان بسته‌های خودمراقبتی و پرداخت حق بیمه و هزینه‌های مردم برقرار کند. در تمام دنیا به این گونه است، کسی که نسبت به خودمراقبتی خود بیشتر اهمیت می‌دهند، از تسهیلات ویژه‌ای نظیر تخفیفاتی در پرداخت حق بیمه یا جوایز بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهارداشت: در بخش کرونا به شهروندان تاکید داریم که بزرگترین هدیه به همکاران در حوزه سلامت،خودمراقبتی است و به هراندازه خودمراقبتی داشته باشید تاب آوری نظام سلامت را بیشتر خواهید کرد.
معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت اظهارکرد: روی تخت بیمارستان دیگر کسی بیمه نمی‌شود چون خلاف قواعد بیمه‌گری است ولی برای کرونا این کارشد؛ یعنی هر کس روی تخت بیمارستان، تشخیص داده شد که به کرونا مبتلا است، بلافاصله بیمه می‌شود. فرد درصورت توانایی مالی، هزینه‌اش را پرداخت می‌کند درغیراینصورت رایگان خواهد بود. هم‌چنین دومورد دارویی که تحت پوشش بیمه نبود با مصوبه وزارت بهداشت و ستادملی کرونا ابلاغ شد.
وی گفت: اگر کسی به دلیل کرونا در این قسمت‌ها بستری شود، 90درصد تعرفه دولتی پرداخت می‌شود؛ حتی درصورت عدم توانایی پرداخت 10درصد باقی‌مانده با مددکاری صورت گرفته بیمار می‌تواند آن 10‌درصد را نیز پرداخت نکند و70 درصد بخش سرپایی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.
موهبتی در پایان گفت: دفترچه‌های بیمه چندماه تمدید شد که مراجعات، کاهش یابد؛ با 1666 نیز پاسخگویی به نیازهای مردم بود. در شروع ویروس کرونا یکی از نگرانی‌ها در کشور، استرس و ترس مردم است که باید به طریقی آن‌ها را آرام می‌کردیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/160417/با-خود-مراقبتی-کمتر-بیمار-شوید-و-از-بیمه-تخفیف-بگیرید
بستن   چاپ