پیام سپاهان
رئیس اداره اوقاف گلپایگان:
تغییر کاربری اراضی موقوفه گلپایگان خط قرمز اوقاف است
شنبه 21 تير 1399 - 10:21:45
پیام سپاهان - گلپایگان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: به مستاجرین متخلف در صحرای لهرامش و اراضی کشاورزی شهر گلپایگان جهت اجتناب از تغییر کاربری موقوفات اخطار می‌دهیم.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تاکنون در سامانه جامع اوقاف گلپایگان 940 فقره موقوفه منفعتی و انتفاعی ثبت شده است.
وی افزود: اخیراً یک خیر والامقام یک واحد تجاری با ارزش 800 میلیون تومان در راستای ترویج قرآن و خیر دیگری یک و نیم دانگ از شش دانگ واحد مسکونی خود را برای سکونت عالم منطقه وقف کردند، اما این دو وقف هنوز در سیستم سامانه اوقاف گلپایگان ثبت نشده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه از برخی وقف‌ها در دوران حیات مالک درآمدی عاید موقوفه نمی‌شود، گفت: از وقفهای انتفاعی مثل خانه عالم درآمدی برای موقوفه حاصل نمی‌شود.
در برخورد با متخلفین تغییر کاربری ورود پیدا کردیم
وی بیان کرد: در خصوص موقوفات، امسال ورود خوبی جهت تمدید قراردادها و اجاره بها و در برخورد با متخلفین تغییر کاربری به ویژه موقوفات زراعی در شهر گلپایگان داشتیم، در همکاری با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست سعی داشتیم تا جلوی تغییر کاربری موقوفات زراعی گرفته شود.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد: برخی از موقوفه خوارها و زمین‌خوارها متأسفانه از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی بوده است، با وجود اینکه دادستان سابق و جدید گلپایگان مکاتباتی با اصناف داشتند که برای هر گونه نقل و انتقال منازل مسکونی وقفی و موقوفات زراعی در منطقه لهرامش و شهر گلپایگان از اوقاف استعلام بگیرند اما به صورت دلال بازی یک موقوفه را به صورت دو سه دست در بنگاه‌ها نقل و انتقال می‌دهند که به صورت جدی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. ‌

http://www.sepahannews.ir/fa/News/160084/تغییر-کاربری-اراضی-موقوفه-گلپایگان-خط-قرمز-اوقاف-است
بستن   چاپ