پیام سپاهان
سفیر واتیکان: ایران برای تحقق صلح قرن‌ها ثابت قدم ‌بوده است
جمعه 20 تير 1399 - 21:29:09
پیام سپاهان - اصفهان - سفیر واتیکان در ایران گفت: ایران کشوری بوده که همواره برای صلح در طول قرن ها ثابت قدم بوده است و اولین منشور صلح و حقوق بشر را دارد.

اسقف لئو بوکاردی شامگاه روز جمعه در آیین رونمایی از کتاب "طعنه سیاسی؛ پایان یک دمکراسی دروغین" که در هتلی در اصفهان برگزار شد، افزود: اگر یک چیز برای رساندن پیام صلح و گفتگوی بین تمدن‌ها باشد، آن چیز فقط ادبیات و کتابت است.
وی با بیان اینکه شاعران و هنرمندان همیشه نگهبان صلح هستند، اظهار کرد: این افراد اولین افرادی هستند که در جامعه خطر را در زمینه فقدان صلح احساس و گوشزد می کنند.
سفیر واتیکان در ایران ادامه داد: "بتهوون" در عرصه موسیقی، یک پیام آور صلح جهانی و پیوند تمدن‌ها و همنوایی فرهنگ‌های مختلف است که موسیقی اش سمفونی همزیستی مسالمت آمیز بوده است.
بوکاردی گفت: "پابلو نرودا " خود شاعری برای صلح است که می گوید: (تمدن ها باید در کنار هم رشد کنند و بدون صلح ثبات جهانی و آرامش و تعالی بشریت غیرممکن است.)
وی خاطرنشان کرد: به راستی شاعران پیام آوران صلح هستند و شعر بهترین زبان برای گسترش صلح است چرا که در مغز و قلب مردم نفوذ می کند.
سفیر واتیکان در ایران اضافه کرد: در ایران مولانا شاعری جهانی و پیام آور صلح بوده است.
وی اضافه کرد: شعر فقط برای زیبایی و خیال نیست بلکه شعر درون انسان ها را بازسازی می کند و روان انسان را صیقل می دهد و اگر برای صلح باشد که بهترین وسیله برای پیوند انسانی و گسترش مهربانی میان فرهنگ هاست.
بوکاردی ادامه داد: اصفهان از اولین مکان های دنیا بود که گفتگو بین دو تمدن رخ داد، میان مسلمانان و ارامنه(مسیحیان) و این مردم مهربان و نازنین ارامنه را با آغوش باز پذیرا شدند و به آنها آزادی عقیده و زندگی شرافتمندانه در اصفهان بخشیدند و سال‌هاست این دو فرهنگ در کنار هم مهربانانه زندگی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان شهر شعر است و در دوران معاصر نیز بحث گفتگوی صلح و گفتگوی بین تمدن ها از ایران در جهان مطرح شد.
سفیر واتیکان در ایران گفت: در این میان مسئولیت شاعران و نویسندگان و اهالی رسانه بزرگ است زیرا باید بی‌عدالتی را گوشزد و کشف کنند و با کمک این عزیزان برای بازسازی جوامع و صلح جهانی لازم است.
آیین رونمایی از کتاب "طعنه سیاسی؛ پایان یک دمکراسی دروغین" با موضوع دمکراسی دروغین آمریکا، عصر جمعه با حضور سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه و اسقف لئو بوکاردی، سفیر واتیکان در ایران، سیپان کاشچیان اسقف اعظم ارامنه اصفهان و نمایندگان سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی در هتلی در اصفهان برگزار شد.
"طعنه سیاسی؛ پایان یک دمکراسی دروغین" به زبان انگلیسی و اسپانیایی به ترسیم سیاست‌های نژاد پرستانه و مهاجر ستیز ایالات متحده آمریکا پرداخته است.
برچسب‌ها
مطالعات صلح اصفهان شعر واتیکان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/160026/سفیر-واتیکان--ایران-برای-تحقق-صلح-قرن‌ها-ثابت-قدم-‌بوده-است
بستن   چاپ