پیام سپاهان
شیب تند افزایش مبتلایان به کرونا در اصفهان
پنجشنبه 19 تير 1399 - 09:13:27
پیام سپاهان - ایرنا / سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این استان شیب تندی دارد و در کمتر از یک هفته از 500 بیماری بستری در بیمارستان‌ها دست‌کم به 700 نفر رسیده است.
آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با افزایش تعداد بیماران سرپایی مشکوک و مبتلایان به کرونا، تعداد بیماران بدحال نیز نسبت به هفته‌های اخیر بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت هشدارِ ابتلا به کرونا قرار دارد، اظهارداشت: در صورت تداوم روند افزایشی تعداد مبتلایان، این خطه در نزدیکترین زمان در وضعیت قرمز قرار می‌گیرد.
نجیمی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا با وجود زیاد شدن تعداد مبتلایان، افزایش زیادی نیافته است، اضافه کرد: اکنون با کمبود تخت بستری برای بیماران کرونا مواجه نیستیم اما با افزایش بیشتر تعداد مبتلایان شاید در روزهای آینده از ظرفیت بیماران معمول کاسته شود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان در زمان حاضر را خورشید، الزهرا(س) و امین اعلام و خاطرنشان کرد: در سایر بیمارستان‌ها بخشی برای کرونا در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش مبتلایان، ظرفیت بخش کرونای آنها 20 درصد افزایش یافت.
وی از جمله دلایل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر را بی‌توجهی برخی از مردم به دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از اردیبهشت امسال ذکر کرد و گفت: اگر دست‌کم 70 درصد مردم ماسک زدن را رعایت کنند، نتیجه آن را تا 2 هفته آینده خواهیم دید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159706/شیب-تند-افزایش-مبتلایان-به-کرونا-در-اصفهان
بستن   چاپ