پیام سپاهان
دبیر قرارگاه مردمی سردار سلیمانی کاشان مطرح کرد:
حضور میدانی بیش از 10 هزار جوان کاشی برای مبارزه با ویروس کرونا
چهارشنبه 18 تير 1399 - 12:00:11
پیام سپاهان - کاشان - دبیر قرارگاه مردمی و جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاشان گفت: شکوه و عظمت فعالیت‌های جهادی با حضور میدانی بیش از 10 هزار جوان کاشانی برای مبارزه با ویروس کرونا تجلی یافت.

مجتبی جلوداری در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: گروه‌های جهادی متشکل از جوانان انقلابی همزمان با شیوع این ویروس در میدان مبارزه حاضر شدند و شبانه روز به عشق مردم و کشور در کارزار نبرد با این ویروس ندای رهبر عزیز خود را لبیک گفتند.
وی با بیان اینکه این جوانان جلوه‌های زیبایی از این فعالیت‌ها در دیار مؤمنان کاشان پدید آوردند، تاکید کرد: در واقع بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به اینکه از همان روزهای نخست، کاشان یکی از شهرهایی بود که بیشترین درگیری را با این بیماری داشت، عده‌ای از جوانان هیئتی کاشان سعی کردند با ورود به میدان مبارزه با این بیماری گوشه‌ای از کار را دست بگیرند.
جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای با تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا
دبیر قرارگاه مردمی و جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاشان با اشاره به اینکه کاشان بیش از 700 هیئت مذهبی ثبت شده به صورت رسمی و شاید چند صد تا هیئت غیررسمی دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال آن وجود داشت که اعضای هر کدام از این هیئات خواهان کمک برای مبارزه با کرونا باشند و ممکن بود فعالیت‌های جزیره‌ای باعث عدم کارایی و اثرگذاری لازم باشد تصمیم گرفتیم تمام این هیئاتی که خواهان انجام فعالیت‌های مردمی و جهادی برای مبارزه با کرونا هستند در قالب یک قرارگاه مرکزی فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: بیش از 110 هیئت مذهبی در قرارگاه مردمی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی کاشان برای مبارزه و مقابله با بیماری کرونا فعالیت داشتند و همچنان در حال فعالیت هستند و ما روز به روز با درخواست‌های بیشتری از هیئات مختلف برای پیوستن به این قرارگاه روبرو بودیم.
فعالیت خودجوش و مردمی قرارگاه سردار سلیمانی
جلوداری با اشاره به اینکه فعالیت قرارگاه کاملاً مردمی و خودجوش هست و کوچک‌ترین وابستگی به هیچ نهاد و یا سازمانی ندارد، گفت: البته ما در قرارگاه از ظرفیت‌های اشخاص و دستگاه‌های اجرایی ممکن است استفاده کنیم اما سیاست گذاری‌های کلی قرارگاه مبتنی بر انجام خدمات و فعالیت‌های جهادی در کنار مردم برای مردم است.
وی تصریح کرد: دقیقاً همانند تشکیل کمیته‌های انقلاب در ابتدای دهه 60 که این کمیته‌ها برای تأمین امنیت مردم و شهرها ایجاد شد، ما هم با الگوبرداری از آن طرح این قرارگاه را با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تأمین امنیت بهداشتی مردم و شهر کاشان ایجاد و در حال فعالیت هستیم.
لزوم کار تشکیلاتی و منسجم برای مقابله با کرونا
دبیر قرارگاه مردمی و جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاشان ابراز داشت: مهمترین هدف ما هم از تشکیل این قرارگاه که می‌تواند به عنوان یک الگو برای دیگر شهرستان‌های کشور هم ترسیم شود لزوم کار تشکیلاتی و منسجم برای مقابله با کرونا بود.
وی اضافه کرد: در طول این مدت ضدعفونی کردن شبانه معابر حتی در روستاها، نظیر تهیه آبمیوه طبیعی، طبخ و توزیع غذای گرم برای بیماران کرونایی و همچنین اعضای کادر درمان، تهیه ماسک و گان برای کادر درمانی، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی برای خانواده‌های بی بضاعت و کم بضاعت، امور فرهنگی و آموزشی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا و حتی بازرسی از برخی اصناف با هماهنگی مراجع و دستگاه‌های ذی‌ربط و غیره انجام شده است.
جلوداری گفت: بدین ترتیب حداقل بیش از 10 هزار نفر از جوانان کاشان از ابتدای دهه دوم اسفندماه تاکنون شبانه روز در حوزه‌های مختلف ضدعفونی کردن معابر و حتی منازل بیماران کرونایی، مراقبت و پرستاری از بیماران کرونایی، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی، طبخ و توزیع غذای گرم، امور فرهنگی و آموزشی، بازرسی از اصناف و حتی تغسیل اموات در حال فعالیت هستند.
وی تاکید کرد: تشکیل قرارگاه شهید قاسم سلیمانی در شهر کاشان یک ظرفیت بالقوه برای مدیران و مجموعه تصمیم گیرنده شهری است تا در رویدادهای مختلف از این ظرفیت استفاده کند.
استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دوران پساکرونا توسط مسئولان
دبیر قرارگاه مردمی و جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کاشان گفت: بیش از 10 هزار نیروی جوان پاکار انقلابی تجربه مبارزه با ویروسی را در کاشان دارند که جهان غرب را به زانو درآورده است؛ به همه مدیران و مسئولین سفارش می‌کنم حتماً از این ظرفیت که می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای تمام ایران باشد به خوبی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: کرونا به لطف الهی به زودی تمام می‌شود و می‌رود ولی آنچه که ما می‌اندیشیم به بالاتر از کروناست ؛ نگاه ما به دوران ظهور است به نحوی که در آن دوران در کاشان به عنوان یک شهر مذهبی متشکل از صدها هیئت مذهبی این انسجام و کارهای تشکیلاتی در بین هیئات مذهبی شکل بگیرد تا بتوانیم نقش بسیار کوچکی در زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) داشته باشیم.
خدمات عام المنفعه به مردم کاشان و حتی سراسر ایران
جلوداری با تاکید بر اینکه قرارگاه شهید قاسم سلیمانی نه وابستگی به شخص، گروه و نهادی دارد و نه متعلق به چند هیئت و یا فرد خاص است، بیان داشت: این قرارگاه کاملاً مردمی و جهادی و در راستای انجام خدمات عام المنفعه به مردم کاشان و حتی سراسر ایران فعالیت می‌کند.
وی گفت: گستره فعالیت‌های قرارگاه هم اکنون در تمام سطح شهرستان کاشان است و به همین دلیل همه همشهریان را جزئی از این قرارگاه می‌دانیم و از همه شهروندان می‌خواهیم ما را برای انجام فعالیت‌هایمان یاری کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159520/حضور-میدانی-بیش-از-10-هزار-جوان-کاشی-برای-مبارزه-با-ویروس-کرونا
بستن   چاپ