پیام سپاهان
رییس مرکز بهداشت اصفهان:
شهروندان باید مسئولیت اجتماعی خود در قبال کرونا را بپذیرند
سه شنبه 17 تير 1399 - 19:02:19
پیام سپاهان - اصفهان- رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهروندان باید مسئولیت اجتماعی خود در قبال کرونا را بپذیرند و با رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کرونا مانع گسترش بیش از پیش آن شوند.

کمال حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 و مرگ و میری که همه روزه اخبار آن را می‌بینیم و می‌شنویم فقط با همکاری همگانی مردم میسر است در غیر اینصورت شاهد افزایش شیوع خواهیم بود و این خطری است که تمام استان‌ها و بویژه اصفهان را تهدید می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه نباید از سلامت خود و اطرافیان غافل شویم ادامه داد: رعایت فراگیر پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از کرونا بویژه فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها تنها راهکار توقف همه گیری این بیماری خطرناک به شمار می‌رود که البته عده ای با بی تفاوتی از کنار آن می‌گذرند.
رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: این ملاحظات از سوی تمامی نهادها و دستگاه‌ها و مسئولان امر هم باید بطور کامل رعایت شود تا مردمی که آنان را در رسانه‌ها می‌بینند بی تفاوت از آن عبور نکنند و خطر در کمین را جدی بگیرند.
وی تاکید کرد: بی تفاوتی به سلامت دیگران و کرونا را شوخی و طنز فرض کردن از صداقت و انصاف به دور است و مردم باید اهمیت دادن به حفظ جان خود و دیگران را در اولویت قرار دهند، بنابراین بی خیالی که برخی همواره آن را توصیه می‌کنند راهکاری غلط و مشکل ساز به شمار می‌رود.
حیدری با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک که کار سختی هم نیست، اظهارداشت: بر پایه پژوهش‌های متخصصان و محققان بهداشتی و پزشکی استفاده از ماسک در پیشگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بسیار موثر است و نهادینه سازی این فرهنگ برای جامعه ضرورت دارد.
به گفته رییس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صورتی که بیمار کرونایی و فرد سالم هر 2 از ماسک استفاده کنند، احتمال انتقال ویروس کمتر از 1.5 درصد است.
روزانه 160 هزار نفر در دنیا به بیماری کووید 19 مبتلا می‌شوند، ابتلا به این بیماری روند افزایشی در جهان از جمله ایران دارد و نقش مردم در محدود کردن این ارقام و مهار بیماری در رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، شست‌ و شوی مُداوم دست‌ها با آب و صابون و بخصوص استفاده از ماسک است.
تاکنون 237 هزار و 878 نفر در کشورمان بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 148 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به 11 هزار و 408 نفر رسیده است.
در آخرین اعلام وزارت بهداشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 449 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شده که یک هزار و 148 نفر از آنها بستری شده‌اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 237 هزار و 878 نفر افزایش یافته است.
در 24 ساعت گذشته، 148 بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان به 11 هزار و 408 نفر رسیده، ضمن اینکه تاکنون 198 هزار و 949 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند، همچنین سه هزار و 136 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون یک میلیون و 769 هزار و 520 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده و استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
برچسب‌ها
کرونا ویروس کرونا ماسک اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159407/شهروندان-باید-مسئولیت-اجتماعی-خود-در-قبال-کرونا-را-بپذیرند
بستن   چاپ