پیام سپاهان
پشت پرده افزایش قیمت مرغ در اصفهان چیست؟
سه شنبه 17 تير 1399 - 14:38:50
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان مهمترین مشکل تولید کنندگان مرغ در اصفهان را تشریح کرد.
با جهش چند برابری نرخ ارز و گرانی کم سابقه کالا و خدمات، خوراکی‌های اساسی سبد خانوار نیز با افزایش قیمت مواجه شد که در این بین قیمت گوشت مرغ هم پر کشید.
مرغداران استان اصفهان بالا بودن قیمت نهاده‌های طیور و تاخیر در دریافت آن را علت اصلی این افزایش قیمت می‌دانند و می‌گویند قیمت کمتر از 20 هزار تومان برای هر کیلوگرم مرغ گرم راضی کننده نیست، این در حالی است که اوایل هفته در نشست ستاد تنظیم بازار استان اصفهان قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم تصویب و به فروشندگان ابلاغ شد.
اسماعیل نادری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: قیمت جوجه یک روزه 2800 تومان، مرغ زنده 10 هزار تومان و مرغ گرم به ازای هر کیلو 15 هزار تومان با نوسان 5 درصد تصویب شده و در اختیار کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان قرار گرفته است.
نادری با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار بوده ایم، افزود: تمام عرضه کنندگان مرغ گرم موظف هستند قیمت مصوب را روی محصول درج کنند؛ در غیر این صورت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین بازرسان اصناف با متخلفان برخود قانونی می‌کنند.
وی در خصوص قیمت مصوب تخم مرغ هم گفت: در شش ماه نخست سال 99 قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ تحویل درب مرغداری برابر با 9500 تومان تصویب شده و حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده 11 هزار تومان است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/159342/پشت-پرده-افزایش-قیمت-مرغ-در-اصفهان-چیست؟
بستن   چاپ