پیام سپاهان
استاندار اصفهان: ارائه خدمات دولتی مشروط به زدن ماسک است
شنبه 14 تير 1399 - 21:13:09
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان گفت: ارائه خدمات دولتی مشروط به زدن ماسک است و همه دستگاه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

عباس رضایی شامگاه روز شنبه در جلسه ویدیو کنفرانسی با فرمانداران استان اصفهان افزود: شرایط سخت کرونا اجازه برگزاری جلسات حضوری نمی‌دهد، هر چند دیدار حضوری نقش موثر بیشتری در حل مسائل وجود دارد.
وی ادامه داد: ابتلا به کرونا عیب نیست و حتی اعلام آن و حضور نیافتن در اجتماعات نشان از عزت نفس است و آنچه ناپسند است پنهان‌کاری از ابتلا به کرونا و حضور یافتن در اجتماعات است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: شرایط فعلی عادی نیست و نباید عادی تلقی شود ولی متاسفانه برخی از مردم و مسوولان به این مساله توجهی ندارند و لذا باید مردم حساسیت ویژه پیدا کنند.
وی با اشاره به افزایش کمی بیماران در استان، گفت: 60 درصد این ابتلائات در شهرستان اصفهان است و آنچه مسلم است بیماران بستری کنونی وخامت اوضاع بدتری دارند.
استاندار اصفهان افزود: از سوی دیگر سن ابتلای به بیماری در حال کاهش است و شاهد ابتلا به بیماری در جوانان و حتی سنین پایین‌تر هستیم. 
وی ادامه داد: ویروس کرونا دارو و واکسن ندارد و تنها راه آن اقدامات پیشگیرانه مثل زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نظافت شخصی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
استاندار اصفهان یادآور شد: بی‌تفاوتی مسوولان و مردم مثل دورهمی‌ها، حضور بدون ماسک در جامعه برای کادر درمان نگران کننده است و باید زمینه حساس سازی مجدد را فراهم کنیم تا مردم وضعیت کنونی را بیشتر درک کنند زیرا امکان نظارت فراگیر نیست و باید مردم بر عملکرد خود و دیگران نظارت داشته باشند.‌
وی با تاکید بر الزام استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی از فردا 15 تیرماه، اظهارداشت: لازمه خدمات دولتی استفاده از ماسک خواهد بود.
استاندار اصفهان از فرمانداران استان خواست با برگزاری جلسات با اصناف و گروه‌های مرجع، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کمک گرفتن از ظرفیت علما نسبت به حساسیت‌زایی در این خصوص اقدام‌لازم داشته باشند.
وی ادامه داد: فضاهای گردشگری و پارک‌ها می‌توانند در گسترش و شیوع بیماری موثر باشند و لذا فرمانداران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی و حاکمیتی نسبت به مدیریت این فضاها تلاش کنند.
رضایی افزایش نظارت‌ها و برخورد قاطع با آن‌دسته از ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، واحدهای صنفی و خدماتی را خواستار شد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: از یک‌سو دولت تقویت سیستم بهداشتی اقدامات بسیار خوبی داشته و از سوی دیگر شرکتهای دانش بنیان در حوزه تولید محصولات بهداشتی خوب عمل کرده‌اند و سیستم بهداشت و درمان نیز امتحان خوبی پس داده‌ است و لذا امروز باید مراقبت و نظارت را تقویت کنیم‌.
تاکنون بیش از یک میلیون و 530 هزار آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده و تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا بیش از 225 هزار و تعداد جان باختگان از این بیماری بیش از یازده هزار نفر بوده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا ماسک اصفهان عباس رضایی
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/157875/استاندار-اصفهان--ارائه-خدمات-دولتی-مشروط-به-زدن-ماسک-است
بستن   چاپ