پیام سپاهان
مدیر بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت اعلام کرد:
اجرای طرح "یک لقمه مهربانی" با هدف جلوگیری از اسراف و دورریز غذا
شنبه 14 تير 1399 - 20:19:43
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیر بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با اشاره به اجرای طرح یک لقمه مهربانی در شهر اصفهان با هدف جلوگیری از اسراف و دورریز غذا، گفت: در طول ماه به صورت میانگین هزار پرس غذای سالم و دست نخورده را جمع آوری و بین اقشار نیازمند توزیع می کنیم.

امیرحسین معینی امروز (شنبه، 14 تیر ماه) در نشستی با خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت که سیزدهم تیرماه سال 93 تاسیس شد در دو استان اصفهان و یزد فعالیت می کند و در حد توان خود برای کم شدن دغدغه های اقشار نیازمند جامعه تلاش می کند تا خانواده های تحت پوشش این بنیاد دغدغه ای نداشته باشند.
وی با بیان اینکه تعداد زیاد افراد تحت پوشش برای ما افتخار نیست، گفت: مددجویان ما زنان بی سرپرست و بدسرپرست خانوار هستند و حدود 3 تا 4 هزار خیر برای حمایت و توانمندسازی آنها با ما مشارکت می کنند.
مدیر بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با تاکید براینکه افراد خیر می توانند از هزار تومان تا هر مبلغی که در توان دارند کمک کنند، افزود: ماهیانه نزدیک صدمیلیون تومان کمک به خانواده های تحت پوشش می شود.
وی در ادامه به اجرای طرح "یک لقمه مهربانی" در شهر اصفهان اشاره و اعلام کرد: در شهر اصفهان خودرویی تجهیز شده تا غذای گرم و دست نخورده ادارات و تالارها و ارگان ها را دریافت و در مناطق محروم توزیع کنیم.
معینی با تاکید براینکه این غذاها به صورت کاملا بهداشتی جمع آوری و توزیع می شود، تصریح کرد: در حال حاضر یک خودرو آماده کرده ایم و با مراکزی که غذا توزیع می کنند نیز هماهنگی کرده ایم تا درصورت داشتن غذای مازاد به ما اطلاع دهند و تیمی که برای جمع آوری و توزیع غذا آماده شده، سلامت غذا را بررسی و بعد تحویل می گیرد.
وی هدف اصلی طرح یک لقمه مهربانی را جلوگیری از اسراف و دورریز غذا عنوان کرد و افزود: مردم هم می توانند با این بنیاد تماس گرفته و اگر غذای مازاد و سالمی دارند اطلاع دهند تا با رعایت همه موارد بهداشتی این غذاها بین اقشار نیازمند توزیع شود.
مدیر بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با بیان اینکه در طول ماه به صورت میانگین هزار پرس غذا جمع آوری و توزیع می شود، گفت: البته در مواقعی مثل جشن های میلاد و اعیاد این میزان بیشتر می شود.
وی به برگزاری طرح های مختلف برای توانمندسازی مددجویان اشاره و تصریح کرد: هم اکنون آموزشی شیرینی پزی برگزار شده و مددجویان بعد از گذراندن دوره می توانند در منزل شیرینی تهیه کنند و ما بازار فروش برای آنها فراهم می کنیم. دوره های دیگری مثل قلمزنی، نقطه کوبی، فیروزه کوبی، قالی بافی، آشپزی، نمد و چرم را هم برگزار کرده ایم.
معینی با بیان اینکه افراد تحت پوشش این بنیاد می توانند عضو کمیته امداد و بهزیستی باشند، گفت: اعضای خیریه های دیگر را نمی پذیریم چون تلاش می کنیم به کسانی که نیازمند واقعی هستند و تحت هیچ حمایتی نیستند کمک کنیم.
وی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش این مجموعه بیشتر به صورت میدانی شناسایی می شوند، تاکید کرد: مهمترین هدف ما در این مجموعه حفط عزت نفس مددجویان است، به همین خاطر به جای اختصاص بسته های معیشتی، بن های خریدی آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می دهیم تا مطابق نیاز خودشان خرید کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/157867/اجرای-طرح-"یک-لقمه-مهربانی"-با-هدف-جلوگیری-از-اسراف-و-دورریز-غذا
بستن   چاپ