پیام سپاهان
هواوی برگ برنده پرچمدارانش را رو کرد
شنبه 14 تير 1399 - 18:15:28
پیام سپاهان - شهر سخت افزار / در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط هواوی بهترین ماژول دوربین را در اختیار داشتند و به نوعی چینی‌ها این موفقیت را مدیون همکاری با شرکت Leica هستند. حال شرکت هواوی پتنت جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند بعدی خود به ثبت رسانده که در آن شاهد استفاده از یک ماژول دوربین بزرگ با قابلیت نصب لنز جانبی برای افزایش کیفیت عکاسی هستیم.
هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر شاهد عرضه فناوری‌های ویژه‌ای در این زمینه بودیم. مدتی پیش هواوی پرچمدار P40 Pro را به بازار عرضه کرد که همچنان در صدر جدول رده بندی DxOMark قرار دارد و عنوان بهترین دوربین گوشی هوشمند را از آن خود کرده است.
در حال حاضر پی 40 پرو هواوی تنها گوشی هوشمند موجود در بازار است که به لنز پریسکوپی با قابلیت بزرگنمایی 10 برابری اپتیکال مجهز شده است. حال شرکت هواوی به عنوان یکی از پیشگامان صنعت تولید گوشی‌های هوشمند تصمیم گرفته تا با ثبت پتنت نسل جدید ماژول‌های دوربین ویژه گوشی‌های هوشمند با قابلیت نصب لنز جانبی رقابت میان دوربین گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های DSLR را به شکل جدی‌تر دنبال کند.
لنزهای پریسکوپی برای بزرگنمایی از فناوری نوری استفاده می‌کنند به همین دلیل نسبت به سایر فناوری‌های بزرگنمایی تصویر فضای کمتری را اشغال می‌کنند، اما همچنان از نظر کیفیت و عملکرد فاصله بسیار زیادی با فناوری‌های متداول و قدیمی‌تر دارند. حال شرکت هواوی قصد دارد تا برای حل این مشکل در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود از ماژول دوربین با قابلیت نصب لنز استفاده کند.
در این پتنت شاهد یک گوشی هوشمند ناشناخته با ماژول دوربین سه گانه هستیم. در این ماژول از ترکیب دوربین سه گانه به همراه فلاش زنون استفاده شده که دو سنسور در ابعاد کوچک و یک سنسور بزرگ با قابلیت نصب لنز حرفه‌ای بر روی آن در نظر گرفته شده است. طراحی این گوشی هیچ شباهتی به محصولات پیشین هواوی ندارد و بدنه پشتی آن به صورت بافت دارد طراحی شده است.
بدنه بافت دار این محصول میزان چسبندگی دست کاربر با بدنه گوشی را بیشتر می‌کند و در نهایت کنترل کاربر بر روی دوربین گوشی بهتر می‌شود. پیش از این شرکت موتورولا ایده استفاده از لنز جانبی را به صورت کوتاه مدت اجرایی کرد، اما این ایده به دلیل عدم استقبال کاربران سرعت با شکست موجه شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/157846/هواوی-برگ-برنده-پرچمدارانش-را-رو-کرد
بستن   چاپ