پیام سپاهان
مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت
شنبه 14 تير 1399 - 10:05:46
پیام سپاهان - اصفهان- 75 درصد مراجعان پزشکی قانونی اصفهان مربوط به معاینات بالینی است، افزایش مصرف برق در اصفهان، نیروگاه گازی هسا را وارد مدار تولید کرد و 21 درصد صنایع راکد به چرخه تولید بر می‌گردند از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

شرط استفاده از کتابخانه‌های عمومی اصفهان رعایت توصیه‌های بهداشتی است
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: شرط استفاده اعضاء و مراجعان از کتابخانه‌ها برای مطالعه و یا امانت گرفتن کتاب رعایت توصیه‌های بهداشتی در رابطه با پیشگیری از بیماری کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
امیر هلاکویی افزود: در این راستا کتابخانه‌های عمومی ابتدا با حضور کتابداران و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله نظافت و ضدعفونی کردن، تهیه اقلام بهداشتی، انجام امور عقب افتاده در زمینه شاداب‌سازی کتابخانه‌ها و انجام امور فنی کتابداری آماده حضور اعضا در کتابخانه شدند.
وی ادامه داد: با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فضاها و سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی به جهت چیدمان میز و صندلی‌ها تغییر یافته و بخش مخزن کتاب نیز به صورت بسته اداره می‌شود.
جمعی از بازنشستگان ذوب‌آهن: قوه قضاییه به مشکلات ما رسیدگی کند
جمعی از بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن روز شنبه با اجتماع در مقابل دادگستری اصفهان از قوه قضاییه خواستند تا به مشکلات و مطالبات آنان رسیدگی کند.
رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در حاشیه برگزاری این اجتماع اظهارداشت: مهمترین خواسته ما بعد از عمل کردن ذوب آهن و صندوق آن به وظایفشان ، دیدار با آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه برای ورود این قوه به صندوق است.
وی با بیان اینکه تجمع امروز بصورت خودجوش انجام شد، ادامه داد: اجرای کامل همسان سازی بعنوان یکی از وظایف اصلی صندوق بازنشستگان مهمترین مطالبه و خواسته بازنشستگان محسوب می‌شود.
دانشگاه‌های اصفهان خواهان پرداخت اعتبارات مانده سال 98 هستند
رییس دانشگاه اصفهان مهمترین درخواست دانشگاه‌های استان اصفهان را تخصیص مانده اعتبارات سال 98 برای پرداخت مطالبات خواند و گفت: این مانده بطور میانگین هشت تا 10 درصد اعتبارات سال 98 برای هر دانشگاه است.
هوشنگ طالبی اظهار داشت: مانده اعتبارات سال 98 برای دانشگاه اصفهان هشت درصد و مبلغی بیش از 18 میلیارد تومان است که برای دانشگاهی مانند صنعتی اصفهان هم در همین حدود است.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی این خطه نیازمند تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تقویت زیرساخت‌های آموزش الکترونیک هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع ارایه آموزش‌های غیر حضوری در سال تحصیلی جدید نیز مطرح است، باید اعتبارات کافی برای تقویت زیرساخت‌های آموزش الکترونیک تامین شود.
90 هزار واحد مسکن مهر اصفهان در دولت‌ تدبیر و امید تکمیل شد
مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: از مجموع 160 هزار واحد مسکن مهر موجود در این استان حدود 70 هزار واحد در دوره‌های گذشته و حدود 90 هزار واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.
علیرضا قاری‌القرآن اظهارداشت: آخرین بخش مسکن مهر در شهرستان شهرضا در حال تکمیل است و فقط حدود 548 واحد در فولاد شهر باقی مانده که تا اول مهر ماه سال جاری تکمیل که پرونده مسکن مهر در استان بسته می‌شود.
وی با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن ادامه داد : تا کنون زمین‌های مورد نیاز برای احداث 60 هزار واحد مسکونی در این استان تامین شده و آماده صدور پروانه ساختمانی است.
استاندار: اجاره بهای مسکن در کلانشهر اصفهان تا 20 درصد افزایش دارد
استاندار اصفهان گفت: اجاره بهای واحدهای مسکونی در تهران تا 25 درصد، کلان شهرها منجمله اصفهان تا 20 درصد و بقیه شهرها تا 15 درصد افزایش خواهد داشت.
عباس رضایی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس افزود: تمدید افزایش اجاره بهای مسکن تا سه ماه بعد از اعلام پایان کرونا توسط وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: امروز 2 بحث مهم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که یکی الزام استفاده از ماسک و دیگری در خصوص اجاره بهای واحدهای مسکن بود.
75 درصد مراجعان پزشکی قانونی اصفهان مربوط به معاینات بالینی است
مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: حدود 75 درصد مراجعان به این نهاد در استان مرتبط با حوزه مراجعات سرپایی(بالینی) است.
علی سلیمانپور در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره‌کل افزود: استان اصفهان به لحاظ تعداد مراجعان سرپایی رتبه سوم را در کشور پس از تهران و خراسان رضوی دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین آمار معاینات سرپایی مربوط به نزاع بوده است، اظهارکرد: حدود 41 هزار پرونده و نزدیک به 30 درصد از معاینات پرونده سرپایی به نزاع اختصاص دارد.
افزایش مصرف برق در اصفهان، نیروگاه گازی هسا را وارد مدار تولید کرد
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: افزایش مصرف برق در روزهای اخیر باعث شد تا نیروگاه گازی هسا نیز وارد مدار تولید شبکه سراسری برق شود تا به تامین انرژی مورد نیاز تعدادی از مناطق کمک کند.
سعید محسنی افزود: بطور معمول از نیروگاه هسا در فصل تابستان و با افزایش میزان مصرف برق و نیاز بیشتر به انرژی استفاده می‌شود که واحد شماره یک آن از امروز واحد مدار تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: این واحد با تلاش متخصصان داخلی در انجام عملیات بازسازی پره‌ها و تعمیر اساسی فری توربین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر بهره‌برداری نیروگاه گازی هسا نیز به ایرنا گفت: در زمان حاضر از سه واحد 29 مگاواتی این نیروگاه، 2 واحد قابل بهره‌برداری است که یکی از آنها از حدود یک ماه پیش وارد مدار تولید شد و واحد دیگر از امروز با توجه به شدت مصرف برق به مدار تولید برق پیوست.
معاون وزیر صنعت: 21 درصد صنایع راکد به چرخه تولید بر می‌گردند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت حدود 21 درصد از واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با رکود مواجه شدند که با برنامه ریزی بدنبال برگرداندن آنها به چرخه تولید هستیم.
محسن صالحی‌نیا در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان نطنز اظهارداشت: امروز با تهدیدها و تحریم‌هایی در عرصه‌های بین‌المللی مواجه هستیم اما با تلاش کارآفرینان و صنعتگران در قبال این تهدیدها، فرصت‌های خوبی نصیب کشور ما شده است.
وی اظهارداشت: سیاست های محوری اینگونه رقم زده که در صورتیکه ترتیب‌های تولید را فراهم کنیم، مسائلی همچون نداشتن فروش و ماندن محصولات و عرضه نشدن در بازار به کمترین مقدار ممکن می‌رسد.
خروجی سد زاینده‌رود برای کشت تابستانه اصفهان افزایش یافت
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده‌رود از بامداد امروز چهارشنبه برای تامین آب مورد نیاز کشت تابستانه غرب و شرق اصفهان خبر داد.
حسن ساسانی افزود: میزان خروجی سد زاینده‌رود از ششم تیر امسال برای تامین نیاز آبی باغ‌های غرب مقداری افزایش یافته بود و از امروز میزان خروجی آن برای کشت تابستانه غرب و شرق اصفهان باز هم افزایش یافت.
وی با بیان اینکه آب مورد نیاز کشت تابستانه در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: حجم ذخیره آبی سد زاینده‌رود هم اکنون 632 میلیون مترمکعب است.
شهروندان اصفهانی به دلیل آلودگی هوا از تردد غیر ضروری پرهیز کنند
شهروندان اصفهانی توصیه‌های بهداشتی در رابطه با پیامدهای گرد و غبار را جدی بگیرند و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.
گرد و غبار آلودگی هوای اصفهان از شبانگاه روز پنجشنبه آغاز و بنا به اعلام و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان تا آخر وقت روز شنبه ادامه دارد.
در این راستا و بنا به تاکید و توصیه پزشکان، شهروندان برای کاهش اثرات ناشی از پدیده گرد و خاک بر سلامت جامعه توصیه‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از هرگونه فعالیتی که به افزایش آلودگی هوا منجر می‌شود تا بازگشت شرایط به حالت مطلوب خودداری کنند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت مصرف بهینه برق مسکن مهر شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/157689/مهم‌ترین-رویدادهای-خبری-اصفهان-در-هفته‌ای-که-گذشت
بستن   چاپ