پیام سپاهان
گرد و غبار شرق دید اصفهان را گرفت
پنجشنبه 12 تير 1399 - 13:20:44
پیام سپاهان - برنا / کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در حال حاضر گرد و غبار تا حدی است که کاهش دید افقی تا 2 کیلومتر را در سطح شهر اصفهان به همراه داشته است و در شرق و شمال شرق اصفهان به ویژه نایین و زواره نیز همین وضعیت برقرار است.
امروز‌ پنجشنبه 12 تیرماه هوای شهر اصفهان به شدت آلوده و غبار آلود بود تا جایی که میدادن دید افراد کاهش یافته و کوه صفه در هاله‌ای از غبار و به سختی مشاهده می‌شد.
از سه شنبه هشدار داده بودیم
در این راستا فاطمه زهرا سیدان کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: منشا این آلودگی گرد و غباری است که از شمال شرق اصفهان توسط وزش باد به سمت مرکز هدایت شده است.
وی ادامه داد: از روز سه شنبه هفته جاری این وضعیت را پیش بینی کرده بوده و هشدار داده بودیم که از عصر چهارشنبه و در طول روز پنجشنبه هوا برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: در حال حاضر گرد و غبار تا حدی است که کاهش دید افقی تا 2 کیلومتر را در سطح شهر اصفهان به همراه داشته است و در شرق و شمال شرق اصفهان بویژه نایین و زواره نیز همین وضعیت برقرار است.
سیدان خبرداد: این وضعیت تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و کمی از شدت آن کاسته خواهد شد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: از گروه های سنی حساس، بیماران قلبی و ناراحتی های ریوی تقاضا داریم منزل بمانند و تردد در سطح شهر را تا جایی ممکن کاهش دهند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/157384/گرد-و-غبار-شرق-دید-اصفهان-را-گرفت
بستن   چاپ