پیام سپاهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد:
تولید پارچه «ملت بلون» در اصفهان با مواد داخلی
چهارشنبه 11 تير 1399 - 13:24:37
پیام سپاهان - اصفهان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: شرکت دانش بنیان در اصفهان توانست ماده اولیه پارچه ملت بلون را از مواد پلی پروپیلن داخلی در کشور تولید کند.

حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تولید پارچه «ملت بلون» توسط شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: این شرکت دانش بنیان در اصفهان توانست ماده اولیه پارچه ملت بلون را از مواد پلی پروپیلن «پ.پ» داخلی، در کشور تولید کند.
وی با بیان اینکه تولید پارچه ملت بلون با مواد داخلی توسط شرکت دانش بنیان در اصفهان نتیجه خوبی داشته است، افزود: ملت بلون، منسوج بی‌بافت است که نقش فیلتر را در ماسک دارد و تولید آن از جدیدترین پیشرفت‌های فرایندهای منسوجات بدون بافت به شمار می‌آید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استان اصفهان با اشاره به اینکه از بارزترین خصوصیات این نوع پارچه‌ها ظرافت الیاف و قدرت نفوذناپذیری بسیار بالا در برابر مایعات است، تاکید کرد: لایه ملت بلون یکی از قسمت‌های مهم در ماسک‌های پزشکی ماسک‌های N95 و N99 است که نفوذناپذیری بالایی در برابر میکروب‌ها و ذرات نانومتری و ریز در هوا و در صنعت فیلتراسیون و تولید ماسک‌های تنفسی و فیلترهای صنعتی دارد.
تولید انبوه ماسک جراحی در اصفهان
وی ادامه داد: سرمایه گذار درصدد آن است که تکنولوژی خط تولید انبوه پارچه ملت بلون از مواد داخل کشور را وارد کند تا ماسک‌های جراحی در استان اصفهان به تولید انبوه برسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/157192/تولید-پارچه-«ملت-بلون»-در-اصفهان-با-مواد-داخلی
بستن   چاپ