پیام سپاهان
3700 انبار از آران و بیدگل در سامانه جامع انبارها ثبت شد
سه شنبه 10 تير 1399 - 13:19:36
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار آران و بیدگل از ثبت حدود 3700 انبار متعلق به واحدهای صنفی این شهرستان در سامانه جامع انبارها خبر داد.

اسماعیل بایبوردی روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آران و بیدگل گفت: چنانچه در بازرسی‌های کارشناسان تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت کالای ثبت نشده‌ای مشاهده شود، به عنوان کالای احتکاری در نظر گرفته می‌شود و پس از تشکیل پرونده تخلف، صاحب کالا به مراجع قانونی معرفی خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت ثبت کالای تمامی تولیدکنندگان و صاحبان اصناف در سامانه جامع انبارها به نشانی www.nwms.ir در راستای طرح شناسه‌دار کردن همه انبارها و مرکزهای نگهداری کالا، تصریح کرد: مسوولیت ناشی از پیگیری نکردن موضوع بر عهده واحدهای تولیدی است.
فرماندار آران و بیدگل در ادامه لوازم خانگی، دخانیات و چوب تاغ را عمده‌ترین کالاهای قاچاق در آران و بیدگل عنوان کرد و افزود: سودآوری بالای قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش به این معضل اقتصادی است.
وی با تاکید بر شناسایی مبادی اصلی قاچاق کالا و ارز در این شهرستان، بیان کرد: معضل قاچاق کالا در کشور، استان و شهرستان به عنوان یک چالش اقتصادی و اجتماعی حایز اهمیت است، چرا که این پدیده شوم از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر موجب خروج بی‌حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می‌شود.
بایبوردی اضافه کرد: قاچاق کالا ضمن خدشه‌دار کردن اهداف حمایتی دولت، موجب از بین رفتن اثر سیاست‌های تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای دولت می‌شود و گسترش فرهنگ تجمل‌گرایی و کاهش امنیت عمومی از دیگر پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آن است.
وی همچنین شکل گیری اقتصاد زیرزمینی و فرار مالیاتی، کاهش درآمدهای دولت و افزایش کسری بودجه، کاهش سطح تولید ناخالص ملی، کاهش اشتغال، هدر رفتن منابع ارزی کشور، توزیع ناعادلانه درآمد، افزایش فاصله طبقاتی و کاهش رفاه مصرف کنندگان را از جمله پیامدهای اقتصادی ناشی از قاچاق کالا و ارز عنوان کرد.
فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز یک جنگ اقتصادی تمام عیار ضد تولید ملی است، زیرا ثروتی که می‌تواند در راه تولید، اشتغال، عمران، و آبادانی و فقرزدایی کشور هزینه شود، در پی قاچاق کالا از دست می‌رود و از این رو مبارزه‌ای همه جانبه می‌طلبد.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا، سودآوری بالا را یکی از مهم‌ترین علت‌های گرایش به این معضل اقتصادی برشمرد و تشریح کرد: باید با آموزش و فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی، اعمال قوانین و نظارت‌های دقیق، شناسنامه‌دار کردن کالاهای وارداتی و صدور جریمه‌های سنگین، فرصت را برای قاچاق کالا در شهرستان آران و بیدگل از بین برد.
بایبوردی ادامه داد: برخی تولیدکنندگان و فروشندگان با هدف جلب اعتماد مشتریان نشان استاندارد را جعل می‌کنند که مردم برای اطمینان و اطلاع از درستی نشان می‌توانند شماره 10 رقمی درج شده در زیر آن را به شماره 10001517 پیامک کنند.
شهرستان 103 هزار نفری آران‌وبیدگل با بیش از سه هزار واحد صنفی در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
اصناف اصفهان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آران وبیدگل

http://www.sepahannews.ir/fa/News/156903/3700-انبار-از-آران-و-بیدگل-در-سامانه-جامع-انبارها-ثبت-شد
بستن   چاپ