پیام سپاهان
معاون استاندار اصفهان:
استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی ضروریست
سه شنبه 10 تير 1399 - 00:51:08
پیام سپاهان - اصفهان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: باید برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در اماکن از ظرفیت‌های عظیم مردمی استفاده شود و بسیج ادارات و اصناف استان هم دست به کار شوند.

ایوب درویشی دوشنبه شب در کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا در سالن اجتماعات استانداری افزود: باید مراجعات مردم به ادارات و مکان‌های مختلف را کم کرد و به سمت مجازی شدن اقدامات حرکت کنیم تا کمتر شاهد تجمع باشیم.
وی با بیان اینکه باید برخورد جدی و سختگیرانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد، تصریح کرد: در تصمیمات قبلی قرار شد از متولی تمام امکان واحدهای دولتی و غیردولتی برای اجرای پروتکل‌ها تعهد کتبی اخذ شود و در صورت عدول جهت مراتب به دستگاه قضایی ارجاع شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بیان کرد: باید برای تمام صنوف و گروه‌هایی که تجمع در آن‌ها صورت می‌گیرد رابط بهداشتی در نظر گرفته شود.
درویشی با اشاره به اینکه باید نظارت‌های بیشتری بر اصناف اعمال شود، ادامه داد: همچنین بازرسی استانداری نظارت بر ادارات و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر کند و در صورت عدم اجرا پروتکل‌های سختگیرانه اعمال شود.
وی با بیان اینکه از 15 تیرماه استفاده از ماسک در اماکن ضروری است، اظهار کرد: باید آمادگی کافی برای اجباری شدن ماسک را داشته باشیم و تدابیری در این راستا اتخاذ شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید در اصناف، ادارات و رفت و آمدها فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست با آب و صابون و استفاده از ماسک رعایت شود همچنین اقداماتی در زمینه اطلاع رسانی و آموزش صورت بگیرد و از تجمعات جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه باید رابطان بهداشت در کارخانه‌ها، ادارات و واحدهای صنفی بزرگ معرفی شوند، خاطرنشان کرد: باید در بدو ورود مراجعان به دستگاه‌ها اجرایی و اماکن مختلف استفاده از ماسک و خودکار شخصی مورد تاکید قرار گیرد.
درویشی ادامه داد: باید شهرداری اصفهان نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در پارک‌ها، آرامستان و شهربازی انجام دهد و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقداماتی متعددی برای کنترل بیماری کرونا شکل گرفته است، افزود: طرح ترافیک، در خانه بمانیم و غربالگری در ورودی شهرها انجام شد اما اکنون باید برای نظارت‌های مستمر طرح‌هایی در نظر گرفته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در زمان حاضر باید اقداماتی برای اجرایی شدن 100 درصدی پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر آن‌ها صورت بگیرد.
در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی 22 شهرستان با حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی 24 ساعت گذشته، 2 هزار و 536 نفر جدید به مبتلایان افزوده شده و مجموع مبتلایان به کووید 19 به 225 هزار و 205 نفر رسیده است همچنین متاسفانه 162 نفر دیگر جان خود را از دست داده و مجموع فوتی‌ها به 10 هزار و 670 نفر در کشور رسیده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی استانداری اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/156802/استفاده-از-ظرفیت‌های-مردمی-برای-اجرای-پروتکل‌های-بهداشتی-ضروریست
بستن   چاپ