پیام سپاهان
فرماندار: جهش تولید در اردستان نیازمند ارتقای فرهنگ کار است
دوشنبه 9 تير 1399 - 22:24:14
پیام سپاهان - کاشان- فرماندار اردستان گفت: ارتقای فرهنگ کار، جهش تولید را به همراه دارد و اگر این فرهنگ در شهرستان ارتقا یابد، جهش تولید تحقق خواهد یافت.

حمیدرضا تاملی شامگاه دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی اردستان با اشاره به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در فرهنگ و اقتصاد جامعه، در مورد چگونگی تحقق شعار جهش تولید در این شهرستان بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در سر راه تولید در منطقه، نبود فرهنگ کار و فرار از کارهای سخت است و اغلب دنبال کار راحت هستند.
وی افزود: در حال حاضر نگران تامین کارگر ماهر و علاقه‌مند به کار در واحدهای تولیدی و صنعتی در دست راه‌اندازی هستیم و اگر این شرایط در شهرستان ادامه یابد، کار فرمایان و سرمایه‌گذاران مجبور خواهند بود که نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز خود را از شهرهای دیگر تامین‌ کنند؛ با تداوم این روند، احتمال رفتن سرمایه‌گذاران از منطقه پیش می‌آید.
فرماندار اردستان اظهار داشت: مسوولان فرهنگی، ائمه جمعه و جماعت، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ها و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید با فعالیت فرهنگی ارزش کار را در جامعه تبلیغ و افراد را به حضور در مرکزهای تولیدی و خدماتی تشویق کنند، در غیر این صورت ورود افراد غیربومی به منطقه فرهنگ جامعه را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها دنبال کار راحت و پشت میز نشینی نباشند و جوانان را به کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی ترغیب کنند.
تاملی اضافه کرد: تقویت مدیرانی که در گلوگاه اقتصادی و تولیدی قرار دارند، باید مدنظر باشد و از سوی دیگر باید نقش مردم در جهش تولید مورد توجه قرار گیرد و برای حل و فصل مشکلات اقتصاد و تولید شهرستان از آنها استفاده کرد.
وی در ادامه به بحث کرونا اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید دستاوردهای مثبت و منفی دوران شیوع کرونا و راهکارهای حفظ و استمرار نقاط مثبت آن را شناسایی و از آن در راستای تقویت فرهنگ جامعه بهره ببرد.
فرماندار اردستان همچنین تاکید کرد: راهکارهای کاهش و برطرف کردن‌ آسیب کرونا در فرهنگ عمومی و راهکار برون رفت از این آسیب‌ها در جامعه از سوی شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد و راهکار عملیاتی ارایه شود.
امام‌جمعه اردستان نیز در این نشست گفت: دوران شیوع ویروس کرونا دارای آسیب‌هایی بود که در زندگی و فرهنگ مردم تاثیر گذاشت اما سود برخی مسایل بیش از ضرر آن خواهد بود که باید نقاط مثبت در رسانه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و سبک زندگی مردم‌ برجسته شود.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: آنچه در جهان ایجاد می‌شود، با تدبیر و اراده الهی است و ما باید راهکار کنار آمدن با آن را پیدا کنیم.
وی بیان کرد: این ویروس خطرناک بر فرهنگ، اقتصاد و نحوه زندگی مردم تاثیرگذار بوده است که مسوولان بهداشتی و مدیران مربوطه باید زمینه عبور از این شرایط را با همکاری خود مردم فراهم کنند.
امام‌جمعه اردستان تصریح کرد: نباید در برابر کرونا کوتاه بیاییم، هر چند برخی با احتکار و گران‌فروشی، خود کرونای دیگری در اقتصاد شدند و هر روز تبلیغ گرانی ارز و اجناس می‌کنند که باید با این افراد برخورد شود و جامعه را با ایجاد امید و کمک به مسوولان بیمه کنیم.
وی تاکید کرد: یکی از اثرهای منفی دوران شیوع کرونا بحث اقتصادی است که‌ نباید نادیده گرفته شود، زیرا می‌تواند به زیربنای فرهنگی و اعتقادی جامعه آسیب وارد کند که لازم است چنان عمل شود تا جامعه بیشتر به سمت مقوله کار و تولید پیش برود و آن را یک ارزش بداند.
ویروس کرونا (COVID-19) که نخستین‌بار (آذر/دی 2019) در ووهان چین شناسایی شد، به بیشتر نقاط دنیا سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند، تا کنون به ابتلای 225 هزار و 205 نفر و فوت 10 هزار و 670 نفر در کشور منجر شده است.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان با 51 واحد صنعتی و 57 واحد معدنی فعال و نیمه فعال، در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا جهش تولید اردستان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/156777/فرماندار--جهش-تولید-در-اردستان-نیازمند-ارتقای-فرهنگ-کار-است
بستن   چاپ