پیام سپاهان
افزایش مصرف برق در اصفهان، نیروگاه گازی هسا را وارد مدار تولید کرد
دوشنبه 9 تير 1399 - 20:36:09
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: افزایش مصرف برق در روزهای اخیر باعث شد تا نیروگاه گازی هسا نیز وارد مدار تولید شبکه سراسری برق شود تا به تامین انرژی مورد نیاز تعدادی از مناطق کمک کند.

نیروگاه گازی هِسا واقع در منطقه شمال اصفهان و شرق شاهین‌شهر، یکی از نیروگاه‌های ایران و زیرمجموعه شرکت مدیریت تولید برق اصفهان از نوع گازی با سه واحد 29 مگاواتی است.
سعید محسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بطور معمول از نیروگاه هسا در فصل تابستان و با افزایش میزان مصرف برق و نیاز بیشتر به انرژی استفاده می‌شود که واحد شماره یک آن از امروز واحد مدار تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: این واحد با تلاش متخصصان داخلی در انجام عملیات بازسازی پره‌ها و تعمیر اساسی فری توربین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر بهره‌برداری نیروگاه گازی هسا نیز به ایرنا گفت: در زمان حاضر از سه واحد 29 مگاواتی این نیروگاه، 2 واحد قابل بهره‌برداری است که یکی از آنها از حدود یک ماه پیش وارد مدار تولید شد و واحد دیگر از امروز با توجه به شدت مصرف برق به مدار تولید برق پیوست.
مجید دایی کریم‌زاده با بیان اینکه سه واحد گازی این نیروگاه سال 56 از یک شرکت خارجی وارد اصفهان شد، افزود: این نیروگاه در سال 69 توسط متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید و به شبکه برق متصل شد اما بدلیل نبود برخی قطعات مورد نیاز یکی از واحدهای 29 مگاواتی آن از مدار خارج شد.
وی با بیان اینکه 2 واحد دیگر این نیروگاه بیشتر در فصل تابستان و هنگام پیک مصرف برق وارد مدار تولید می‌شوند، تصریح کرد: انرژی تولیدی این نیروگاه بیشتر برق مناطقی مانند شاهین‌شهر و نواحی صنعتی اطراف آن را تامین می‌کند.
دایی کریم‌زاده با اشاره به اینکه در برخی موارد از این نیروگاه در فصل زمستان نیز استفاده می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه امکان راه‌اندازی واحدهای این نیروگاه با گازوییل نیز وجود دارد در فصل زمستان و سرمای شدید که مصرف گاز در کشور بسیار زیاد می‌شود در صورت لزوم از نیروگاه هسا نیز استفاده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه هسا تابستان و حدود 10 روز از زمستان پارسال وارد مدار تولید برق کشور شد.
مدیر بهره‌برداری نیروگاه هسا گفت: واحد شماره یک امروز پس از انجام عملیات بازسازی پره‌های فری توربین و تعمیرات مجموعه فری توربین با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.
گرم‌ شدن هوا و لزوم شست‌ و شوهای مکرر برای مقابله با ویروس کرونا، میزان مصرف برق را در کشور بطور بی‌سابقه‌ای افزایش داده بطوریکه تا پایان بهار امسال رکورد 57 هزار مگاوات در مصرف به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 هزار مگاوات افزایش داشته و در همین مدت میزان مصرف برق مشترکان اصفهانی نیز 10 درصد ارتقا یافته است.
استان اصفهان دارای نیروگاه‌های اصفهان، شهید منتظری، کاشان، زواره، جنوب اصفهان و هسا است.
برچسب‌ها
انرژی برق اصفهان وزارت نیرو

http://www.sepahannews.ir/fa/News/156760/افزایش-مصرف-برق-در-اصفهان،-نیروگاه-گازی-هسا-را-وارد-مدار-تولید-کرد
بستن   چاپ