پیام سپاهان
برخورد قانونی با مشاوران املاک متخلف از مصوبه جدید اجاره بها
دوشنبه 9 تير 1399 - 15:08:30
پیام سپاهان - صدا و سیما / با مشاوران املاکی که برخلاف مصوبه جدید قرارداد رهن و اجاره تنظیم یا تمدید کنند برخورد قانونی می‌شود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان با بیان اینکه طبق مصوبه جدید ویژه مستأجران، سقف افزایش اجاره‌بها چه تمدید و چه تنظیم در کلانشهر اصفهان 20 درصد و در دیگر شهر‌ها تا 15 درصد است، گفت: سخنگوی قوه قضائیه اعلام حمایت از اجرای این مصوبه را اعلام کرده است.
رسول جهانگیری با بیان اینکه اجرای این مصوبه از امروز لازم الاجراست و همه مشاوران املاک و موجران ملزم به اجرایی شدن این مصوبه هستند. افزود: دستورالعمل مصوبه جدید اجاره بها در حال ابلاغ است.
وی با اشاره به اینکه دادن پیشنهاد یا طرح برای حمایت از مستأجران برای آرام کردن بازار متلاطم مسکن در کشور از استاندار اصفهان به دولت پیشنهاد شد اضافه کرد: مصوبه تعیین سقف اجاره بها، اقدام فوری دولت برای مدیریت سریع وضع بازار مسکن بوده و پیشنهاد‌های میان‌مدت نیز برای ساماندهی ریشه‌ای مشکل اجاره‌بها تهیه شده است.
بیش از چهار هزار و 500 مشاور املاک در شهرستان اصفهان فعالیت می‌کنند که 5 تا 10 درصد آن‌ها غیرمجازند و مردم می‌توانند از روی پروانه کسب و قول نامه‌های متحد الشکل به مجاز بودن فعالیت مشاوران املاک پی ببرند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/156682/برخورد-قانونی-با-مشاوران-املاک-متخلف-از-مصوبه-جدید-اجاره-بها
بستن   چاپ