پیام سپاهان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد:
اجرای طرح یارانه دستمزد در گلستان
چهارشنبه 4 تير 1399 - 17:08:00
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به اجرای طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد حقوق آنها را دولت پرداخت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: در بحث اشتغال روستایی از سال 98 تاکنون 458 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
وی افزود: در پرداخت این تسهیلات 10 هزار و 742 طرح در سامانه ثبت نام شد ولی برخی از آنها شرایط لازم را نداشتند و از این مجموع پنج هزار و 892 طرح توانستند از این تسهیلات بهره مند شوند.
مازندرانی بیان کرد: 46 درصد دریافت کنندگان این تسهیلات بانوان بودند و 54 درصد این تسهیلات به آقایان و 46 درصد به بانوان اختصاص یافت و 82 درصد تسهیلات مشاغل خانگی نیز بانوان دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: 792 نفر در سال گذشته برای طرح کارورزی سهمیه برای گلستان در نظر گرفتند که سه ماه حقوق آنها به عنوان کارورز و 24 ماه نیز بیمه سهم کارفرما از طریق دولت پرداخت می کنند که در سال گذشته از طریق این طرح 625 نفر جذب شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: 975 نفر سهمیه برای طرح کارورزی در گلستان در نظر گرفته شده است و انتظار داریم فرمانداران در اجرای این طرح همکاری کنند.
مازندرانی به اجرای طرح یارانه دستمزد اشاره کرد و گفت: در این طرح افرادی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند 30 درصد حقوق آنها دولت پرداخت خواهد کرد.
وی اذعان کرد: سال گذشته 30 هزار تعهد اشتغال برای استان گلستان در نظر گرفته شد که 27 هزار و 900 مورد آن محقق شد که تقریبا 89 درصد تحقق در اشتغال را در سال گذشته شاهد بودیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: امسال برای استان گلستان 33 هزار نفر در نظر گرفته است که با توجه به شرایط استان نیاز به تعدیل دارد.
مازندرانی بیان کرد: به تفکیک در بخش صنعت و معدن 9 هزار شغل، کشاورزی 6 هزار و 800 شغل، گردشگری سه هزار شغل، خدمات بازرگانی 13 هزار و سایر مشاغل یک هزار و 200 شغل برای سال 99 در نظر گرفته شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/155380/اجرای-طرح-یارانه-دستمزد-در-گلستان
بستن   چاپ