پیام سپاهان
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد:
کاهش 16 درصدی نرخ موالید در استان اصفهان
شنبه 17 خرداد 1399 - 10:31:19 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان-مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در استان اصفهان با کاهش 16درصدی نرخ موالید مواجه هستیم که با فرهنگسازی می توان روند سالمند شدن استان را کاهش داد.

حسین غفرانی کجانی با اشاره به کاهش 16 درصدی نرخ موالید در استان اصفهان اظهار داشت: از سال 1365 کاهش باروری در دستور کار قرار گرفت و همین سیاست‌های جمعیتی بازدارنده موجب شد که هر روز به سالمندی نزدیک تر شویم.
وی افزود: عدم توازن جمعیت در استان اصفهان با کاهش نرخ موالید، جامعه را به سمت سالمند شدن می‌برد.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه یک میلیون و 103 هزار و 546 نفر از جمعیت استان اصفهان زیر پانزده سال هستند، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95، رشد جمعیت در استان اصفهان به زیر یک درصد (97 % درصد) کاهش یافته است.
وی بیان داشت: پیش بینی می‌شود در پنج سال آینده جریان سالمندی در استان اصفهان افزایش یابد و برای ایجاد جمعیت متوازن وجود حداقل دو فرزند در یک خانواده الزامی است.
غفرانی آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته را به اواخر خردادماه موکول کرد و گفت: هنوز این آمار در سال گذشته تحلیل نشده است اما بالارفتن سن ازدواج، طلاق در فصل اول زندگی، مسائل معیشتی از موانع فرزندآوری است.
وی به فراوانی نام در بین اصفهانی‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: نامهای امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین و ماهان و در میان دختران فاطمه، زهرا، حلما، آوا و زینب بیشترین نامهای انتخابی بر روی فرزندان بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/151010/کاهش-16-درصدی-نرخ-موالید-در-استان-اصفهان
بستن   چاپ