پیام سپاهان
مدیر جهاد کشاورزان شهرستان دهاقان خبرداد:
آغاز کاشت سیب زمینی به روش آبیاری تیپ در دهاقان
جمعه 9 خرداد 1399 - 15:52:02
پیام سپاهان - دهاقان -مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: کشاورزان این شهرستان امسال 15 هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از ارقام بامبا ، جلی ، ساتینا و... به روش آبیاری تیپ اختصاص دادند.

امیر صفر پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز بخش کشاورزی کشورمان کمبود آب و خشکسالی شدید است و تغییر الگوهای کاشت و سازگار شدن با این شرایط از مهم‌ترین نیازهایی است که باید اقدامی عاجل برای روبرو شدن با آن انجام داد.
وی ادامه داد: روش‌های آبیاری جدید یا آبیاری تحت فشار جایگزین روش آبیاری سطحی یا سنتی شده و در بین روش‌های جدید نیز آبیاری قطره‌ای نسبت به روش‌های دیگر آبیاری تحت فشار، مزایای بیشتری دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان ادامه داد: در روش آبیاری قطره‌ای آب موجود در لوله در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شده و به این روش علاوه بر جلوگیری از تلفات آب میزان تولید محصول نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.
صفر پور بیان داشت: کشاورزان شهرستان دهاقان امسال 15 هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از ارقام بامبا ، جلی ، ساتینا و غیره به روش آبیاری تیپ اختصاص دادند.
وی افزود: این میزان کشت در مزارع دزج، جعفرآباد و غیره انجام شده است که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود 750 تن سیب زمینی در سطح شهرستان برداشت شود.
به گزارش مهر، شرایط مستعد شهرستان دهاقان، دارا بودن آب و هوای خنک و خاک حاصلخیز زمینه مناسبی را برای کشت محصول سیب زمینی فراهم کرده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/145533/آغاز-کاشت-سیب-زمینی-به-روش-آبیاری-تیپ-در-دهاقان
بستن   چاپ