پیام سپاهان
فعالیت همه اصناف اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 20:15:54
پیام سپاهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: همه اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت کرده‌اند و فقط خانه‌های بازی، تالارها و چایخانه‌ها تعطیل هستند که در حال پیگیری برای باز شدن تالارها هستیم.
رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف اصفهان اظهار کرد: همه اصناف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت کرده‌اند و فقط خانه‌های بازی، تالار‌ها و چایخانه‌ها تعطیل هستند که درحال پیگیری برای باز شدن تالار‌ها هستیم.
وی بیان کرد: همه صنوفی که شروع به فعالیت کرده‌اند کد مجوز فعالیت را باید از سامانه دریافت، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از 50 درصد ظرفیت پذیرش خود و تراکم جمعیت استفاده کنند، چراکه رعایت این نکات در زمان تعهد دریافت کد فعالیت ذکر شده است و بازرسی میدانی این موارد توسط خود اتحادیه و اداره بهداشت انجام می‌گیرد.
رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: آستانه تحمل مردم پایین آمده است، بنابراین حتی چنانچه اصنافی مانند تالار‌ها بازگشایی نشوند مردم به صورت خصوصی در اماکن شخصی مراسم خود را برگزار می‌کنند و با این کار علاوه بر اینکه به سلامت جامعه کمک نمی‌کنند، بلکه به آن ضربه نیز می‌زنند منتها چنانچه تالار‌ها باز شوند دو نکته در پی دارد که استفاده از 50 درصد ظرفیت یکی از نکات آن است.
جهانگیری افزود: یکی دیگر از نکاتی که بعد از بازگشایی تالار‌ها انجام می‌شود رعایت پروتکل‌های اولیه بهداشتی است، بنابراین تعلل در بازگشایی این صنف توفیقی در پیش ندارد پس در تلاش هستیم تا این صنف را نیز از حصار تعطیلی در بیاوریم که از هفته آینده این اماکن نیز فعالیت خود را آغاز کنند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست و باتوجه به بازگشایی بسیاری از اماکن مختلف مردم در صحنه حاضر می‌شوند و خود به جای دولت اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند درحالی که نباید چنین اتفاقی بیفتد پس با تصمیمات درست مانند رعایت نکات بهداشتی باید اقدام به بازگشایی صنوف باز نشده کنیم.
رئیس اتاق اصناف اصفهان در خصوص تعهدات دولت برای مشاغل متضرر از کرونا در ادامه گفت: متاسفانه دولت همچنان به هیچ یک از قول‌های خود عمل نکرده است و ما به دنبال پیگیری کار‌هایی از جمله مالیات آنان هستیم.
وی بیان کرد: دولت در خصوص اصناف کاری انجام نداده است فقط تمهیداتی مالیاتی درنظر گرفته است و پرداخت هزینه اظهارنامه ارزش افزوده سه سال پایانی سال گذشته را تا پایان خرداد ماه تمدید و اظهارنامه‌های مالیاتی که اصناف تا خرداد ماه باید پرداخت می‌کردند را تا دو ماه به تعویق انداخت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/144336/فعالیت-همه-اصناف-اصفهان-با-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی
بستن   چاپ