پیام سپاهان
ملاحظه کنیم تا وضعیت از این بدتر نشود
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 3:21:52 PM
ایسنا

پیام سپاهان- دکتر کمال حیدری اظهار کرد: وضعیت کنونی اصفهان از نظر شیوع کرونا زیاد مطلوب نیست، نه این که شدت خطرات قبلی وجود داشته باشد، ولی با توجه به تعداد مواردی که آزمایش گرفته شده، باید ملاحظه کنیم تا وضعیت مان از این بدتر نشود.

وی رعایت توصیه های بهداشتی را برای صعودی نشدن دوباره نمودار شیوع ویروس در استان ضروری دانست و گفت: همانطور که بعضی استان ها وضعیت خوبی داشتند اما بلافاصله نمودار مبتلایان ویروس کرونا رو به بالا رفت، ما هم ممکن است همین مشکل را پیدا کنیم و نگرانی مان این است که هرچه رفت و آمدها و تماس مردم با یکدیگر بیشتر باشد و توصیه های بهداشتی رعایت نشود، بالطبع ما وضعیت بدتر و بدتری خواهیم داشت.

حیدری با اشاره به این که اصفهان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، یادآور شد: اکنون هم تعداد مبتلایان به کرونا در استان ما بالاست، اما خوشبختانه بستری ها و فوتی هایمان بسیار کم و به عبارتی شرایط مدیریت شده است.

وی ادامه داد: اکنون مشکلی وجود ندارد، ولی اگر قرار باشد رفت و آمدها بی رویه آغاز و تعداد زیادی یکدفعه به بیماری مبتلا شوند، دوباره با مشکل روبرو می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به نظر می رسد با اعلام همین توصیه ها، مراقب بودن و جدی گرفتن توصیه های بهداشتی از سوی افراد، مساله حل می شود، فراموش نکنیم که وضعیت کنونی ما از این بابت خوب نیست و اگر مردم مراعات کنند، وضعیت مان بدتر نخواهد شد.

وی از مردم خواست با مراعات توصیه های بهداشتی، تشرایط فعلی را به سلامت پشت سر بگذارند و افزود: سیاست بازگشایی کسب و کارها با این هدف در دستور کار قرار گرفت که مردم بتوانند به زندگی برگردند، اما این که می گویند با کرونا زندگی کنید، یعنی درست زندگی کنیم نه این که با دردسرها و مشکلات ویروس کرونا دست و پنجه نرم کنیم، به عبارت دیگر باید ملاحظه کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان همچنین هشدار داد اگر افراد جامعه، بی توجه به خطر کرونا و مثل قبل رفتار کنند، دچار آسیب خواهند شد و ادامه داد: اگر اعضای خانواده یا فامیل در گردشگاه ها کنار هم بنشینند و مثل قبل با هم در تماس باشند دچار آسیب می شوند، پس باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم، تا جای ممکن از بیرون غذا تهیه نکنند، از رفتارهای پرخطر دیگری که انتقال ویروس را به دنبال خواهد داشت، دوری کنند و از همه مهم تر به مناطق پرخطر از نظر شیوع کرونا، سفر نکنند.

وی همچنین افراد پرخطر مانند مبتلایان به فشار خون، دیابت و ناراحتی های قلبی را از نظر ابتلا به کرونا آسیب پذیر دانست و ادامه داد: این افراد به هیچ عنوان نباید به سفر بروند و توصیه های بهداشتی را نیز جدی تر رعایت کنند تا خود را در معرض خطر قرار ندهند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/144091/ملاحظه-کنیم-تا-وضعیت-از-این-بدتر-نشود
بستن   چاپ